سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مترجمان صاحب تعاونی مسکن شدند

محمد‌رضا اربابی، از تشکیل تعاونی مسکن مترجمان استان البرز به‌صورت طرح پایلوت با عضویت 25 مترجم خبر داد.

محمد‌رضا اربابی، رئیس هیات‌مدیره کانون کشوری انجمن‌های صنفی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اعلام خبر تشکیل تعاونی مسکن مترجمان بیان کرد: تشکیل تعاونی مسکن مترجمان، در اساسنامه انجمن در سال 1393 قید شده بود و با تاسیس کانون کشوری در سال 1397 و تاسیس انجمن در پنج استان، مطالبه برای تشکیل این تعاونی جدی‌تر مطرح شد. استان البرز به‌صورت پایلوت برای آغاز فعالیت این تعاون منتخب شده است. اعضای انجمن صنفی مترجمان استان البرز، برای عضویت در تعاونی مسکن این استان در اولویت قرار دارند. 
 
وی افزود: مجمع عمومی تعاونی مسکن مترجمان در انجمن مترجمان استان البرز، به‌عنوان نخستین تعاونی مسکن حوزه ترجمه و اهل قلم با عضویت 25 نفر از 120 نفر عضو انجمن تشکیل شد. این مجمع با هیات‌مدیره به نحوی مستقل عمل می‌کند، و با برند انجمن صنفی مترجمان کشور قرار دارد.
 
اربابی با بیان این مطلب که در فرآیند صدور پروانه مجمع تعاونی مسکن مترجمان طی هفته آتی به نتیجه خواهد رسید، گفت: با تشکیل تعاونی مسکن مترجمان به‌معنای ریل‌گذاری جدید در حوزه فرهنگ هستیم. صنف مترجمان در تاسیس صنوف مختلف اهل قلم پیشگام بوده و تنها صنف کشوری و با توجه به عضویت در فدارسیون جهانی مترجمان، تنها صنف بین‌المللی اهل قلم است. امید‌واریم با حمایت نهاد‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های استان البرز استفاده کنیم و این تعاونی در سایر استان‌های کشور به‌اصطلاح تکثیر شود.
 
رئیس هیات‌مدیره کانون کشوری انجمن‌های صنفی کشور درباره تعامل با نهاد‌های دولتی برای تحقق سریع‌تر اهداف تعاونی مسکن مترجمان افزود: پیش از تشکیل تعاونی، رایزنی‌ها با وزارت راه و شهرسازی را آغاز کرده بودیم. تلاش می‌کنیم با این وزارتخانه به گفتمان و راه مشترک برسیم، البته به این موضوع بسنده نخواهیم کرد و بعد از استان البرز به شناسایی ظرفیت‌های دیگر استان‌های کشور اقدام می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها