سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
نخستین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» در خوزستان برگزار می‌شود

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان، همزمان با عید غدیر نخستین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» را در قالب استانی برگزار می‌کند.

مهرانگیز بحیرایی، سرپرست معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان ، درباره برگزاری نخستین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر » در خوزستان گفت: نخستین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در دو سطح اعضای باشگاه‌های کتابخوانی و آزاد ویژه گروه سنی 5 تا 16 سال برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی  کودکان و نوجوانان با واقعه غدیرخم و اهمیت آن بیان کرد و افزود: از دیگر اهداف این جشنواره ایجاد روحیه شور و نشاط و رواج فرهنگ غدیر بین کودکان و نوجوانتان و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

وی با اشاره به بخش‌های این جشنواره اظهار کرد: جشنواره جوانه‌های غدیر در 5 بخش متشکل از : آماده‌سازی کتاب غدیر به‌صورت (داستان غدیر، نقاشی ، جلد وطراحی جلد)، بخش دوم: نامه به امام علی(ع) و تبریک امامت آن حضرت، بخش سوم: تهیه کلیپ 3دقیقه‌ای با استفاده از گوشی همراه از جشن‌های محله، مدرسه ، شهر و..، بخش چهارم : شعرهای سُروده شده (شاعران)  درباره واقعه غدیرخم و یا امام(ع) و بخش پنجم مسابقه کتبی خطبه غدیر است.

سرپرست معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره شرایط شرکت در این جشنواره عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند تا 31 مرداد ماه آثار خود را  گروهی یا انفرادی به دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نشانی اهواز ، امانیه خ فلسطین ارسال کنند. شرکت‌کنندگان شهرستانی نیز می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها بفرستند.

وی یادآور شد: سوالات و پاسخنامه مسابقه خطبه غدیر در پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان   khz.farhang.gov.ir  بارگذاری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها