ابوالفضل ایمنی، معتقد است؛ در دنیای امروز صنعت چاپ جهان تولید و فروش و بازار مصرف قصه دیگری دارد که با متر و معیار دنیای صنعت چاپ ایران به کلی تفاوت دارد و بدون شک اصلیترین مسیر و به نوعی میانبر برای کاستن این فاصله آموزش صحیح، هدفمند و کاربردی است.
در عصر کنونی صنعت چاپ و بستهبندی دیگر تنها تولید مقرون به صرفه و کیفیت را مبنا قرار نمیدهد، بلکه توجه و تمرکز این صنعت نگاهی بر چرخه اقتصادی یک محصول است. اگر بخواهیم یک محصول چاپی در یک بازار بینالمللی حضور داشته باشد و به رقابت بپردازد؛ باید از ابتدا تا انتها این چرخه جایگاهی تعریف شده داشته باشد.
اکنون در سطح بینالمللی حفظ محیط زیست و اهمیت چرخه بازیافت حرف اول را برای خریداران میزند، بنابراین قوانین جدید برای ملزومات مصرفی صنایع چاپ و بستهبندی وضع شده که هر روز تخصصیتر و کاملتر میشود.
حال صنعت چاپ ایران که به دلیل تحریمهای ناجوانمردانه از چرخه رقابت جهانی دور مانده و این فاصله متاسفانه بیشتر و بیشتر نیز میشود، باید بسیار هوشمندانه با برنامهریزی دقیق در حوزه آموزش در این مسیر گام بگذارد.
هنوز عواملی مانند عدم توجه و تخصص متولی دولتی، کمتوجهی (بیتوجهی) تشکلهای صنفی به آموزش، رقابت ناسالم از سر ناآگاهی نبود شناخت جامع، کهولت روشهای تولید، بازازیابی و فروش، نبود مراکز دانشگاهی فعال و معتبر تخصصی و ... روز بهروز گریبان این صنعت را بیشتر میفشارد و ماحصل این فرایند ناخوشایند تعطیلی گسترده چاپخانهها و صنایع وابسته است.
در دنیای امروز صنعت چاپ جهان تولید و فروش و بازار مصرف قصه دیگری دارد که با متر و معیار دنیای صنعت چاپ ایران به کلی تفاوت دارد و بدون شک اصلیترین مسیر و به نوعی میانبر برای کاستن این فاصله آموزش صحیح، هدفمند و کاربردی است.»
نظر شما