دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
راهکارهایی برای تحول در فرهنگ مطالعه

مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، راهکار تحول در فرهنگ مطالعه در کشور را ایجاد دگرگونی و تحول در دو حوزه فرم و محتوا دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عباسلو؛ مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، بیان کرد: برای توسعه فرهنگ مطالعه، جامعه نیازمند تحول در دو حوزه فرم و محتوا است.
 
وی افزود: در موضوع فرم، نباید صرفا به کتاب‌های چاپی تکیه شود و باید به سرعت به موضوع کتاب‌های الکترونیکی و تقویت کتابخانه‌های دیجیتال بپردازیم. به‌ویژه که این کتابخانه‌ها به سبب وجود گوشی‌های هوشمند می‌توانند تا دورترین نقاط کشور اطلاعات و نیازهای مطالعاتی مخاطبان را تأمین کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسلو گفت: همچنین به منظور نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، ایجاد تحول در حوزه تولید محتوا امری ضروری است و باید با توجه به نیاز جامعه، محتواهای تولیدی به سمت مهارت‌افزایی حرکت کنند.
 
مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حوزه محتوا باید محتواها الزاما در جهت مهارت‌افزایی باشند. در واقع تولید محتواها به‌ویژه در مسئل اقتصادی باید مهارت‌افزا باشند تا جوانان و نوجوانانی که در معرض ورود به بازار کار هستند یا در دل آن قرار دارند، بتوانند از این طریق، اطلاعات و مهارت‌هایشان را به‌روزرسانی کنند و به نوعی در وجود آن‌ها، ارزش افزوده‌ای ایجاد شود، چراکه این موضوع ناظر بر رفع نیاز است و حتما اقبال عمومی را به دنبال دارد.
سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها