یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
گربه! یواش بگو میو

کتاب «گربه! یواش بگو میو» نوشته مریم هاشم‌پور و با تصویرگری ویدا کریمی به تازگی از سوی انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) کتاب «گربه! یواش بگو میو» نوشته مریم هاشم‌پور و تصویرگری ویدا کریمی روانه بازار نشر کرد. این کتاب برای رده سنی بالای پنج سال است.
 
مریم هاشم‌پور شاعر کودک و نوجوان، سال 1357 در کرج به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی است و از سال 1384 وارد دنیای شعر کودک شده است. اشعار او جوایز بسیاری چون جایزه‌ی کتاب فصل، جشنواره شعر فجر و جایزه ادبی پروین را برایش به ارمغان آورده‌اند. هاشم‌پور در کتاب «گربه! یواش بگو میو» اشعار کودکانه درباره گربه، گنجشک و کلاغ سروده است.
 
ویدا کریمی خودش را این‌طور معرفی می‌کند: «من ویدا کریمی هستم و توی رشت به دنیا اومدم، بزرگ شدم و مدرسه رفتم. با اینکه کودکی خوبی داشتم، ولی زندگیم از وقتی هیجان‌انگیز شد که سر از هنرستان در‌آوردم و رشته‌ی نقاشی را انتخاب کردم. از همون‌وقت بود که رفتم توی دنیای قصه‌ها و هنوز هم دارم همون جاها برای خودم می‌چرخم! خوشحالم که می‌تونم چیزایی رو که می‌بینم و حس می‌کنم تا جایی که بشه تبدیل به تصویر کنم و به بقیه هم نشون بدم. تصویرسازی خیلی هم کار راحتی نیست؛ ولی خُب زندگی بدون مشکل هم چندان جذاب به نظر نمی‌رسه!»
 
در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:
«گنجشکه پشت پنجره
جیک‌جیک و جیک‌جیک می‌خونه
گربه می‌گه میومیو
گنجشکه رو می‌ترسونه
گربه! یواش بگو میو
گنجشکه خیلی کوچیکه
چیکار داره به کار تو
فقط به فکر جیک‌جیکه»
 
انتشارات مهرک(سوره مهر کودک و نوجوان) کتاب «گربه! یواش بگو میو» را در 23 صفحه و به قیمت 65 هزار تومان با شمارگان 2500 نسخه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها