شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
بررسی «هایدگر و ویتگنشتاین» در نشست هفتگی شهر کتاب

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۲۷ دی به بحث درباره‌ «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه‌ای از نظرگاه انسان‌شناسی فلسفی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این بحث تحقیقی است در مبانی اندیشه‌های هایدگر و ویتگنشتاین، از یک نظرگاه انسان‌شناسی. از این روی، هدفی که در پی آن است، گرچه بی‌سابقه نیست، بلندپروازانه و تا حدی مخاطره‌آمیز است، چرا که می‌کوشد این دو فیلسوف بزرگ قرن بیستمی را، که آن‌ها را برجسته‌ترین نمایندگان دو سنت فلسفی به ظاهر متفاوت، و حتی متباعد، می‌انگارند، در حد توان و مایه‌ خود، در یک گفت‌وگوی فلسفی سازنده وارد کند.

این گفتگو بر مدار ایده‌ای اساسی سر و شکل می‌گیرد: «انسان‌شناسی‌های فلسفی اساساً مشابهی در بن و بنیاد تفکرات فلسفی ویتگنشتاین و هایدگر به طور ضمنی نهفته است.» عصاره‌ این پژوهش ما را به این نکته می‌رساند که معظم مراد هر دو فیلسوف آن بوده است که بنیادها و زمینه‌های متافیزیکی و وجودشناسی بایسته برای یک انسان‌شناسی فلسفی نو را فراهم آورده، آن را در برابر تصویر غالب و مسلط انسان در عصر جدید بنشانند.

همچنین احسان کریمی ترشیزی برای نگارش رساله‌ «هایدگر و ویتگنشتاین: مقایسه‌ای از نظرگاه انسان‌شناسی فلسفی» برگزیده‌ هفتمین و هشتمین دوره‌ جایزه‌ دکتر رضا داوری اردکانی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را در تاریخ و ساعت یادشده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانیketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها