شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
علاقه‌مندیم ایران را بشناسیم/ایران و زیمبابوه در مسیر توسعه روابط فرهنگی

وزیر اطلاعات و ارتباطات زیمبابوه، مبارزه با استعمار غرب را وجه مشترک ایران و زیمبابوه دانست و درباره توسعه روابط فرهنگی دو کشور گفت: احتیاج داریم درباره ایران بیشتر بدانیم؛ همدیگر را بهتر بشناسیم و فعالیت‌های مشترک انجام دهیم.

مونیکا موتسوانگوا، وزیر اطلاعات و ارتباطات زیمبابوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) گفت: پس از هفت سال، کمیسیون مشترک ایران و زیمبابوه در تهران تشکیل شد. فعالیت‌های مشترک زیادی می‌توان انجام داد و به زودی دیگر وزیران کشور زیمبابوه مانند وزیر بهداشت و کشاورزی برای تدوین تفاهم‌نامه به ایران سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی میان دو کشور ایران و زیمبابوه افزود: طی دیدار و گفت‌وگویی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران داشتیم، قرار شد هفته‌های فرهنگی مشترک در دو کشور برگزار شود و همکاری‌های گسترده رسانه‌ای با هم داشته باشیم. پیشنهاد کردیم دوره‌های آموزشی با کمک ایران برای اهالی فرهنگ و رسانه زیمبابوه داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص تدوین خواهیم کرد؛ امیدواریم روابط فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موثری میان دو کشور برقرار کنیم.

وزیر اطلاعات و ارتباطات زیمبابوه ادامه داد: ایران را از دوستان خود می‌دانیم که همیشه برای استقلال خود و در مقابل غرب جنگیده است؛ این موضوع برای زیمبابوه که خود با استعمار غرب در جنگ بوده، قابل احترام است. احتیاج داریم درباره ایران بیشتر بدانیم؛ همدیگر را بهتر بشناسیم و فعالیت‌های مشترک انجام دهیم.

وی درباره اینکه آیا تاکنون زیمبابوه در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته یا خیر، گفت: منتظر این هستیم که سفیر کشور زیمبابوه در ایران و سفیر کشور ایران در زیمبابوه مستقر شوند، تا بتوانیم، فعالیت‌های فرهنگی خود را آغاز کنیم و در رویدادهای مهمی همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کنیم. آمادگی داریم درباره ایران بیشتر بدانیم و این موضوع از طریق کتاب‌ها و مستندها امکان‌پذیر است؛ فرهنگ ایران برای زیمبابوه محترم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها