پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۰
«هزار و يك كلمه» از آيت‌الله حسن‌زاده آملي

انتشار جلد پنجم كتاب «هزار و يك كلمه» نوشته آيت‌الله حسن حسن‌زاده آملي از سوي موسسه بوستان كتاب قم به چاپ سوم رسيد._

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با نام «هزار و يك كلمه» به قلم آيت‌الله حسن‌زاده آملي است كه در آن نكته‌هاي فراواني در زمينه‌هاي گوناگون اخلاق و عرفان، كلام و فلسفه، تفسير و حديث، هيئت و نجوم و ديگر دانش‌ها آمده است. 
 
نكته‌هايي كه حكيمان و عالمان واصل مي‌نگارند و خاطره‌هايي كه از استادانشان نقل مي‌كنند، به راستي درس‌آموز و عبرت‌انگيز است. بسياري از كسان با همين نكته‌ها از غفلت به درآمده و يا مطالب علمي نغز و عميق در ذهن و ضميرشان مانده است. 

نويسنده اين اثر، در جلد اول اين مجموعه، كتاب خويش را چنين معرفي مي کند: «هزار و يك كلمه، مجموعه‌اي است حاوي نفايس فنون وظايف علوم و نيز معارف اسلامي. "هزار و يك كلمه" و "هزار و يك نكته" توامانند، يعني هر دو اثر همزاد عدل يكديگرند. لذا هر آنچه در وصف شمايل اين گفته‌ايم، آن ديگري را نيز شامل است؛ چه هر نكته‌اي از اين، كلمه‌اي دلپذير است؛ و هر كلمه‌اي از آن، نكته‌اي چشمگير. اگر فرزانه‌اي آزاده قلم بر لوح آورد كه هر يك سفينه‌اي حامل مثقلات از مطالب متنوعه و امتعه ممتعه در هر باب است، در خور تحسين و سزاوار آفرين است... اينك زمان ظهور اين مستوره نيز فرا رسيده است؛ به اميد اين كه دو همزاد نيك‌نهاد، دوش با دوش يكديگر دائرة‌المعارفي حاوي نفائس فنون سودمند و دانش‌پژوهان ارجمند بوده باشند.» 

كتاب حاضر، 127 كلمه از مجموع هزار و يك كلمه را شامل مي‌شود. تاكنون شش جلد از اين مجموعه به چاپ رسيده است. 

چاپ سوم(جلد پنجم) كتاب «هزار و يك كلمه» در شمارگان 1500 نسخه، 428 صفحه و بهاي 70000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها