دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
پانزدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» منتشر شد

پانزدهمین شماره ماهنامه «آرمان هنر» با مطالب متنوعی در حوزه فرهنگ، هنر، سینما، تئاتر، روانشناسی، ادبیات و کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جلد این شماره به گفت‌و‌گوی اختصاصی با کاوه خورابه استاد موسیقی و معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اختصاص پیدا کرده که در قالب این گپ‌و‌گفت، خاستگاه و جایگاه موسیقی ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است.

«خورابه» در این گفت‌و‌گو تصریح کرده که آنچنانکه شایسته و بایسته است هنر جدی موسیقی عرصه آشکارگی خود را نیافته است و به دلایل مختلف از جمله سیاستگذاری‌های گاه متناقضِ فرهنگی سبب شده است که این عرصه در محاق خاموشی فرو رود که البته و صد البته زنگ خطری است برای عرصه بیکران فرهنگ.

در بخش نقد فیلم «آرمان هنر» پانزدهم نیز فیلم‌های «خشکسالی و دروغ»، «رهایی» (Emancipation )‌، «عطر: قصه یک آدمکش» و مستند «سه نهزارم»  مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. 


یادی از استاد علی تجویدی، نقش «معنویت» و «دین» در سلامت روان، یادکردی از عارف قزوینی، نگاهی به اقتباس های کوروساوا از آثار شکسپیر، درباب اهمیت سرمایه های علمی مکتوب  و نگاهی به تازه های نشر عناوین دیگر مطالب منتشر شده در این ماهنامه فرهنگی و هنری است.

نسخه الکترونیکی رایگان«آرمان هنر» در اپلیکیشن های «طاقچه» و «جار» در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

ماهنامه فرهنگی و هنری «آرمان هنر» به مدیرمسئولی سیده الهام کاظمی و سردبیری صدرا صدوقی در 32 صفحه و با قیمت 30 هزار تومان منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها