دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
اختصاص ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اختصاص ۴۸ میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات به فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به 54 نفر از فعالان این حوزه تعلق گرفت.

علی اصغر دریایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان با اشاره به اهمیت حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، اظهار کرد: در سال 1401 از محل تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ قانون بودجه تسهیلاتی به حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استان 48 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات به فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبارات زمینه اشتغالزایی 54 نفر را دربرداشت، افزود: در حوزه کتاب در بخش تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰ پرونده تشکیل و پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام به آنها پرداخت شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به ۲۸ پرونده تشکیل شده حوزه کتاب ۲۶ میلیارد ریال وام تعلق گرفت.
دریایی در خصوص تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک‌های عامل استان نیز گفت:  ۱۵ فعال فرهنگی هم در حوزه کتاب و کتابخوانی برای دریافت ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به بانک‌های استان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه کتاب تنها کالای فرهنگی است که تمام دانش و میراث فرهنگی را در حوزه‌های مختلف منتقل می‌کند، افزود: ترویج کتاب‌خوانی در واقع توسعه همه آثار خوب بشری است و از جایگاه و اهمیتی بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از اولویت‌های این اداره کل را تقویت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: تلاش می کنیم گامی هرچند کوچک را در راستای رفع دغدغه‌های رفاهی، مالی و ضروری فعالان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری برداریم.

دریایی یادآوری کرد: افزون بر حوزه کتاب، در حوزه های قرآنی، موسیقی، تبلیغات، سینما، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، چاپ، رسانه و مُد و لباس هم در مجموع طی سال ۱۴۰۱، به ۵۳۶ متقاضی ۶۵۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال وام اختصاص داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها