دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
نشر لگا مجموعه نقد فیلم را برای علاقه‌مندان سینما منتشر کرد

انتشارات لگا ۹ عنوان کتاب هنری در عرصه سینما و تئاتر چاپ کرد. مجموعه پنج‌جلدی «عشق در سینما»، «سریع‌تر شخم بزن»، «زیباشناسی هالیوود؛ لذت در سینمای آمریکا»، «ایستر؛ تئاتر به‌مثابه زندگی» و «ایتسی بیتسی؛ تئاتر به مثابه زندگی» عناوین این کتاب‌ها است.

به‌‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات لگا ۹ عنوان کتاب هنری در عرصه سینما و تئاتر چاپ کرد. پنج جلد از مجموعه «عشق در سینما»، نمایشنامه «سریع‌تر شخم بزن»، کتاب «زیباشناسی هالیوود؛ لذت در سینمای آمریکا» و کتاب «ایستر؛ تئاتر به‌مثابه زندگی» و «ایتسی بیتسی؛ تئاتر به‌مثابه زندگی» این کتاب‌ها هستند.

صالح نجفی در  این پنج جلد از مجموعه عشق در سینما پس از مشاهده فیلم‌های «عشق» اثر میشل هانکه، «در حال‌و‌هوای عشق» اثر وونگ کار وای، «خانه خالی» اثر کیم کی دوک، «پل‌های مدیسن کانتی» با بازی و کارگردانی کلینت ایستوود و «بوسه‌های دزدکی» از فراسوا تروفو به نگارش پنج جلد کتاب با همین عنوان‌ها در نقد و بررسی فیلم‌ها پرداخت که توسط نشر لگا چاپ شده است.

نمایشنامه‌ «سریع‌تر شخم بزن» از دیوید ممت نیز از چاپ‌جدیدهای این نشر است. ترجمه این کتاب به عهده پویان مکری بوده.

کتاب «ایستر؛ تئاتر به‌مثابه زندگی» از ایبن ناگل راسموسن و ترجمه محسن تمدنی‌نژاد، به تعریف تئوری‌ها و نظریات تئاتر هنرمند بزرگ، ایستر می‌پردازد.

کتاب «ایتسی بیتسی؛ تئاتر به‌مثابه زندگی» نیز از همین مجموعه است که به نظریات ایتسی بیتسی و تعریف آن‌ها به زبان ساده می‌پردازد.

کتاب «زیباشناسی هالیوود؛ لذت در سینمای آمریکا» راجع به فنون زیباشناسی در حرفه فیلم‌سازی در آمریکا سخن گفته که تاد برلینر نگارش آن و حسام‌الدین موسوی ریزی ترجمه آن را برعهده گرفته‌اند. همچنین طراحی جلد این کتاب جزو بهترین‌های این غرفه است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها