سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
«بی‌قرار» زندگی‌نامه شهید مدافع حرم که در سی روز نوشته شد

نویسنده کتاب «بی‌قرار» معتقد است این اثر یکی از اولین کتاب‌ها با محوریت شهدای مدافع حرم بوده‌است که به بازار نشر آمده و کار نوشتن آن نیز در سی روز انجام شده است.

احسان احمدی خاوه نویسنده کتاب «بی‌قرار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خصوص این اثر اظهار کرد: کتاب بی‌قرار زندگی‌نامه شهید مدافع حرم حامد کوچک‌زاده از لشکر رشت است که اولین کتاب محور شهدای حرم در انتشارات ۲۷بعثت است و جزو اولین آثار در حوزه شهدای مدافع حرم در ادبیات پایداری کشور بود.

وی با اشاره به اینکه هفت سال پیش در زمان نوشتن کتاب «بی‌قرار» کمتر توجهی به شهدای مدافع حرم می‌شد، افزود: بعد از شهادت حاج قاسم نگاه‌ها معطوف به شهدای حرم شد و دیدند بهتر است نگاهی به شهدای این بخش نیز شود و آثار این بخش رونق پیدا کرد.

نویسنده کتاب «بی‌قرار» در خصوص نحوه شکل‌گیری اولیه کتاب گفت: این اثر پیشنهادی بود که در مراسم رونمایی کتاب دیگری به من شد، آن زمان حامد تازه به شهادت رسیده‌ بود و گفتند می‌خواهیم تا چهلم حامد زندگی‌نامه او نوشته و منتشر شود.

احمدی خاوه با بیان اینکه نوشتن این کتاب یک کار گروهی و فوری بود، ادامه داد: فرصت بسیار کمی برای نوشتن کتاب بود. حدودا در سی روز کتاب نوشته شد، تمامی تیم مصاحبه عازم رشت شدند و  ۲۴ساعته در حال کار روی این پروژه بودیم، مصاحبه‌ها در طول روز انجام می‌شد و همان موقع کار پیاده‌سازی مصاحبه‌ها انجام می‌شد و بلافاصله برای من می‌فرستادند و من نیز همان موقع کار بازنویسی آن را انجام می‌دادم.

وی در خصوص منابع تحقیقی کتاب«بی‌قرار» تصریح کرد: خانواده شهید شامل مادر و خواهر و هم‌رزمان وی حامد را روایت کردند، اما بیشتر محوریت کتاب روی شخصیت حامد است، وقتی در وهله اول با عکس حامد مواجه می‌شوید انتظار ندارید چنین شخصیت آرام و لطیفی را در ببینید.
نویسنده کتاب «بی‌قرار» خاطر نشان کرد: من حامد را خیلی دوست دارم، حامد از بچه‌های دهه شصت است، به دلیل اینکه خودم دهه شصتی هستم به نوعی احساس قرابت و برادری و دوستی با حامد می‌کنم و حرف یکدیگر را خیلی خوب می‌فهمیم.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها