دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کتاب «من اعتراف می‌کنم» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «من اعتراف می‌کنم» تألیف محمد رحمانی در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «من اعتراف می‌کنم» زندگی و زمانه وحید افراخته، عضو مرکزی سازمان مجاهدین خلق تألیف محمد رحمانی سه‌شنبه 30 خردادماه 1402 ساعت 14 در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران نقد و بررسی می‌شود.

در این مراسم احمدرضا کریمی، نویسنده و پژوهشگر، ناصر رضوی، کارشناس حوزه تاریخ معاصر، حسین تقوایی، کارشناس مسائل امنیتی و مجید سهرابی، کارشناس سخنرانی می‌کنند.
 
این کتاب اثری متفاوت درباره حیات سازمان مجاهدین خلق در دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است. محمد رحمانی نویسنده کتاب، با استفاده از اسناد و منابع متعدد مربوط به سازمان مجاهدین خلق، اعترافات وحید افراخته را که از افراد کلیدی و از اصلی‏‌ترین و مؤثرترین اعضای شاخه نظامی این سازمان به حساب می‏‌آمد، روایت کرده است.

اعترافات افراخته که در مردادماه ۱۳۵۴ توسط ساواک دستگیر شد، به لحاظ کمی و کیفی بی‏‌مانند است و می‌توان ادعا کرد بعد از ضربه شهریور ۱۳۵۰ ساواک، بزرگترین ضربه به نیروهای سازمان مجاهدین خلق، به واسطه اعترافات او وارد شده است. به این ترتیب، بی‏‌شک با دقت در اعترافات این عضو موثر مجاهدین خلق بسیاری از مسائل این سازمان، پیش و بعد از افراخته، قابل فهم‌‏تر خواهد شد. 

در بخشی از این کتاب آمده است: وحید افراخته بعد از مدت کوتاهی نه‌تنها از درون می‌شکند و اعتراف می‌کند، بلکه به همکاری همه‌جانبه‌ای با رژیم دست می‌زند به نحوی که حتی در قامت بازجوی ساواک نیز ظاهر می‌شود.

علاقه‌مندان به این نشست می‌توانند سه‌شنبه 30 خردادماه 1402 ساعت 14 به نشانی خیابان خرمشهر(آپادانای سابق)، پلاک 208، مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران مراجعه کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها