سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
فراخوان دعوت به همکاری برای تدوین کتاب «نام‌آوران کتول» منتشر شد

گلستان- فراخوانی باهدف دعوت به همکاری برای تدوین کتاب نام‌آوران کتول در استان گلستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در علی آبادکتول، دیار کتول سرزمین مردمانی با خصلت‌های روشن اجتماعی و مردم‌داری دیرینه است. حجت این ادعا، رنگین‌کمانی از اقوام بوده که در این دیار گرد هم آمده‌اند و سال‌ها است در کنار هم بدون هیچ تنشی زندگی می‌کنند.

علاوه بر خصایص اجتماعی روشن، دانش، موسیقی و ورزش، مردمان این سرزمین را در میادین علمی و فرهنگی و ورزشی سر زبان‌ها انداخته‌اند و به تاریخش هویت و غنا بخشیده‌اند.

بر همین پیوست، مقرر شده به‌منظور ثبت غنای تاریخی و هویت این سرزمین، مجموعه‌ای از مشخصات و زندگینامه مردان و زنان افتخارآفرین این دیار گردآوری شود.

هدف از گردآوری مجموعه «نام‌آوران کتول»، معرفی مفاخر، بزرگان، نامداران و افتخارآفرینان شهرستان علی‌آباد کتول به نسل جدید و ماندگار ساختن بزرگانی است که برای اعتلای نام این سرزمین تلاش کردند.

بدون شک همه اقوام ساکن در این دیار در اعتلای نام و فرهنگ آن سهیم هستند و در این تلاش فرهنگی شده، فارغ از نگاه‌های سیاسی، قومیتی، عقیدتی، جغرافیایی و ... اسامی همه نام‌آوران، مفاخر، بزرگان و حتی جوانان جویای نام تا حد ممکن ثبت و ضبط شود و در این راه از همه محققین و کتول پژوهان منطقه برای همکاری طلب کمک و استمداد می‌کنیم.

در ضمن نگارش مجموعه نیز به‌گونه‌ای که در سال‌های آتی امکان اضافه کردن اسامی نفرات جامانده و نفرات جدید، وجود خواهد داشت.

در این کتاب سعی شده علاوه بر نام و نام خانوادگی اصلی و لقب، سال تولد، نام پدر، تحصیلات، آثار علمی و هنری، تشویق‌ها و تقدیرها و جوایز، محل سکونت و اشتغال فعلی افراد و در صورت فوت یا شهادت، سال، محل فوت و مدفن آن‌ها نیز قید شود.

چهره‌های پرتلاش و کوشا در عرصه‌های گوناگون در این کتاب با دسته‌بندی زیر بازشناسی و معرفی شوند:
 
1_ عارفان و عالمان
2- اطبا و پزشکان صاحب‌نام
3- فرماندهان و مبارزان و شهدای شاخص
4- هنرمندان و شعرا
5- محققین و پژوهشگران
6- نویسندگان و روزنامه‌نگاران
7- سیاسیون مطرح و برجسته
8- پیشه‌وران و کشاورزان پیشرو
9- ورزشکاران، مربیان و قهرمانان
10 – افتخارآفرینان در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، آموزشی و ...

علاقه‌مندان به همکاری در تدوین و گردآوری محتوی این مجموعه و یا خانواده‌های نام‌آوران و مفاخر فوت‌شده و شهدا، می‌توانند مشخصات کامل نام‌آور شامل (نام و نام خانوادگی اصلی و لقب، سال تولد، نام پدر، تحصیلات، آثار علمی و هنری، تشویق‌ها و تقدیرها و جوایز، محل سکونت و اشتغال فعلی و در صورت فوت یا شهادت، سال، محل فوت و مدفن آن‌ها) را به همراه زندگی‌نامه مختصر و یک رزومه کوتاه ولی جامع و یک عکس 3 در 4 باکیفیت ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها