سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
خرمدره آماده پرداخت سهم نیم درصدی اعتبار به کتابخانه‌های عمومی است

زنجان- شهردار خرمدره با اشاره به اینکه طبق قانون موضوع نیم درصد سهم شهرداری‌ها در کمک به کتابخانه‌های عمومی قابل اجرا است، گفت: برای تحقق این موضوع شهرداری خرمدره آماده هرگونه مساعدت و همکاری در زمینه ترویج کتابخوانی است.

امیر هوشنگ نوری آرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از موضوعاتی که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، بحث کتابخوانی و مطالعه است.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی جامعه اضافه کرد: شهرداری نگاه ویژه‌ای به قانون پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدها دارد.

شهردار خرمدره با اشاره به اینکه طبق قانون موضوع نیم درصد سهم شهرداری‌ها در کمک به کتابخانه‌های عمومی قابل اجرا است، اضافه کرد: برای تحقق این موضوع شهرداری خرمدره آماده هرگونه مساعدت و همکاری در زمینه ترویج کتابخوانی است.

نوری آرا با اشاره به اینکه گسترش فضاهای فرهنگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: خوشبختانه شهرستان خرمدره به لحاظ فضای کتابخانه‌ای از وضعیت مطلوبی برخوردار است و از نرم کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان خرمدره فعال است، گفت: آنچه که از اهمیت بسزایی برخوردار است وجود یک برنامه مدون برای توسعه کتابخانه‌های عمومی است که این موضوع هم با هم افزایی و همفکری و همکاری دستگاه‌های متولی فراهم می‌شود.

شهردار خرمدره همچنین با قدردانی از رویکرد مثبت کتابخانه‌های عمومی در تسهیل فرآیند دتسرسی به کتاب افزود: قطعا تسهیبل شرایط و همچنین افزایش منابع تاثیر بسزایی در جذب مخاطب خواهد داشت.

بر اساس اعلام کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره،  سال گذشته مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان شهرداری خرم‌دره به حساب کتابخانه‌های عمومی به صورت علی‌الحساب واریز کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها