یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
«مسابقه پس‌انداز» ترفندهای پس‌انداز را به کودکان می‌آموزد

کتاب «مسابقه پس‌انداز» نوشته شیلا بیر است که در آن به کودکان نحوه پس‌انداز کردن و همچنین به‌جا و درست خرج‌کردن را آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مسابقه پس‌انداز» نوشته شیلا بیر با ترجمه علی اسماعیل‌پور است که به موضوع نحوه درست پس‌انداز کردن پرداخته. این اثر از سوی انتشارات کندو (سری کتاب‌های کودک انتشارات بورس) مننتشر شده است.
 
«مسابقه پس‌انداز» داستان سرگرم‌کننده و جذابی است که ضرب‌المثل «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» را به خوبی به کودک آموزش می‌دهد. این داستان ماجرای برادرهای دوقلویی است که همه‌چیزشان با هم تفاوت دارد: حتی روش برخوردشان با پول!

یکی از برادرها یعنی «راک» به محض اینکه پولی به دستش می‌رسد آن را خرج می‌کند و چیزهای بی‌ارزشی مثل اسباب‌بازی، شکلات و آدامس می‌خرد؛ اما برادر دیگر یعنی «براک» با پول‌هایی که پس‌انداز کرده، یک تلسکوپ می‌خرد، برای افراد خانواده‌اش هدیه می‌خرد و مابقی پولش را هم در یک حساب پس‌انداز مشترک با برادرش قرار می‌دهد!
 
کتاب «مسابقه پس‌انداز» در رده‌بندی کتاب‌های سایت «moneyandstuff» به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های آموزش سواد مالی در حوزه کودک و نوجوان معرفی شده است و تفاوت خرج‌کردن و پس‌انداز را با استفاده از یک داستان مصور خواندنی و دیدنی به کودک نشان می‌دهد.
 
در انتهای کتاب هم سه بخش «بازی ریاضی»، «شش ترفند برای پس‌انداز کردن» و «شما هم می‌خواهید میلیونر شوید؟» آورده شده که مطمئنا برای بچه‌ها جذاب است؛ البته برای فهمیدن دقیق‌تر آن باید والدین به بچه‌ها کمک کنند.
 
اهداف یادگیری این کتاب عبارت‌اند از:
- کودک نتیجه تصمیم‌گیری و انتخاب بین خرج‌کردن و پس‌اندازکردن را یاد می‌گیرد.
- کودک با سود مرکب آشنا می‌شود و اینکه چطور سود مرکب می‌تواند پولش را چند برابر کند.
- کودک هدف‌گذاری در پس‌انداز شخصی را می‌آموزد.
 
از جمله مفاهیمی که در این کتاب آموزش داده می‌شود:
- پس‌اندازکردن به نوعی یک تصمیم‌گیری است؛ تصمیم‌گیری برای به تأخیرانداختن خرج‌کردن پول و کنار گذاشتن آن برای استفاده در آینده.
- پس‌انداز مؤثر به مقاومت و پشتکار و همچنین تمرکز بر اهداف نیازمند است.
- می‌توانید بسته به اینکه پول‌تان را کجا پس‌انداز می‌کنید، سود هم دریافت کنید. سود، پولی است که بانک‌ها و مؤسسات مالی به خاطر استفاده از پول‌تان، به شما پرداخت می‌کنند.
 
بیشتر شغل‌های شیلا بیر، نویسنده این کتاب کارهایی بوده که با پول ارتباط داشته است؛ در جاهایی مانند بورس اوراق بهادار نیویورک و وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت داشته و مدیر اسبق شرکت بیمه سپرده فدرال بوده است. اگرچه او چیزهای زیادی درباره پول می‌داند، وقت زیادی گذاشته تا نشان دهد پس‌انداز خیلی جذاب‌تر از خرج‌کردن پول است.
 
علی اسماعیل‌پور، مترجم این اثر عاشق کودکان است و سه فرزند او کتاب‌هایش را قبل از همه می‌بینند و می‌خوانند. او مترجم کتاب‌های «هدیه پرماجرا»، «درآمد پرماجرا» و «پس‌انداز پرماجرا» و تولیدکننده نرم‌افزارهای قصه‌های ماندگار و کوله‌پشتی است. آرزویش این است که همه کودکان ایرانی آینده‌ای درخشان و ذهنی ثروتمند داشته باشند.
 
در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«هفته سوم، پدربزرگ پول بیشتری داد.
به براک ۲ دلار داد و پول او ۴ دلار شد.
اما راک فقط ۱ دلار گرفت چون هیچ پس‌اندازی نداشت.
تا وقتی که پولش را خرج کند، همین‌طور است.
به هر حال، آدم چطور می‌تواند در برابر یک «موی ژله‌ای زیبا» که ۵۰ درصد هم تخفیف دارد مقاومت کند؟».
 
انتشارات کندو (سری کتاب‌های کودک انتشارات بورس) کتاب «مسابقه پس‌انداز» نوشته شیلا بیر و تصویرسازی بری گات را با ترجمه علی اسماعیل‌پور در ۳۲ صفحه مصور رنگی منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها