سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
آمار سرانه مطالعه در شهرستان دره‌شهر کافی نیست

ایلام- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دره‌شهر گفت: خوشبختانه وضعیت سرانه مطالعه در شهرستان خوب است اما کافی نیست. در رشته‌های موسیقی و هنرهای تجسمی کمبود منابع مطالعاتی مناسب و تخصصی مشاهده می شود و برای اجرای همایش‌ها وجشنواره های فرهنگی و هنری اعتبارات فرهنگی کافی نیاز است.

دلکش خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: شهرستان دره‌شهر از جایگاه ارزشمندی درحوزه‌های فرهنگ، هنری، ادب و موسیقی برخوردار است و خوشبختانه وضعیت سرانه مطالعه در شهرستان خوب است، اما کافی نیست. در رشته‌های موسیقی و هنرهای تجسمی کمبود منابع مطالعاتی مناسب و تخصصی مشاهده می‌شود و برای اجرای همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری اعتبارات فرهنگی مناسب نیاز است و مسئولین می‌بایست  برای تامین منابع یاد شده، بیشتر تلاش کنند.
 
وی با اشاره به اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دره‌شهر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: با عنایت به امکانات موجود، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی–هنری و آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌‌های کتاب در طول سال و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع کتاب در مناسبت های مختلف، از مهمترین اقدامات این اداره در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
 
خدایاری به نقش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای فعالیت‌های کتاب‌محور و توسعه و ترویج آن در شهرستان خاطر نشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل، معاون فرهنگی و رسانه‌ای و کتابسرای این اداره‌کل، در طول سال و برنامه‌ریزی شده و هدف‌مند، کتاب‌هایی با موضوعات مختلف علمی، آموزشی، اجتماعی، مذهبی، داستانی و ادبی برای اهدا به جوامع هدف، انجمن‌های ادبی و هنری، و... ارسال می‌کند که ما هم در اداره شهرستان به مناسبت‌های فرهنگی و هنری آنها را در میان جوامع مختلف هدف توزیع و اهدا می‌کنیم تا سهمی در بالابردن سرانه مطالعه در شهرستان ایفا کنیم.
 
خدایاری در پایان گفت: از خانواد‌ه‌ها درخواست دارم که هم خودشان و هم بچه‌هاشان را به کتابخانه‌ها هدایت کنند تا هم از مزایای کتاب و کتابخوانی در راستای رشد فکری و عقلی که هم «غذای روح بشر است» بهرمند شوند و هم اندکی شاید از فضای مجازی دور شوند و از یار مهربان یعنی کتاب لذت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها