دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
«معصومان را اینگونه بشناسیم» فرهنگ دینی جوانان را بالا خواهد برد

خراسان‌رضوی - نویسنده کتاب «معصومان را اینگونه بشناسیم»گفت: هدفم از نگارش این کتاب بالا بردن فرهنگ دینی جوانان بود، این کتاب درباره سبک زندگی ائمه (ع)و شناخت بهتر آنان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مجتبی ابولقاسمی استاد شعر و ادبیات فارسی عصر دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب «معصومان را اینگونه بشناسیم»  که در کتابخانه شهید مطهری برگزار شد، گفت: ادبیات حماسی ریشه در ادبیات شفاهی ما و در نظریات ارسطویی و افلاطونی دارد که به ادبیات حماسی، غنایی، تراژیک و.. تقسیم بندی می شود، چراکه سینه به سینه نقل شده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری شعر خراسان رضوی عنوان کرد: بعد از ورود اسلام به ایران فردوسی فرهنگ گذشته ما را بر اساس خدای‌نامه‌ها به صورت منظوم در آورد، استاد مطهری در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» گفته خدماتی که ایران به اسلام کرده است، کمتر از خدماتی که اسلام به ایران کرده نیست. ایرانیان در قرن پنجم و ششم قمری تمدن اسلامی را بوجود آوردند.
 
غلامعلی غلامعلی پور نویسنده کتاب «معصومان را اینگونه بشناسیم» نیز در ادامه گفت: من اهل قوچان هستم، طلبه‌ام و افتخار این را دارم که از شاگردان محروم ادیب نیشابوری هستم.

وی افزود: علاقه من از کودکی به حدیث شریف پیامبر (ص) زیاد بود مخصوصا این جمله که «من دو امانت بزرگ در میان شما می گذارم قرآن و عترت» و من به عنوان یک طلبه خواستم دو اثر متقابل را تقدیم جامعه شیعه کنم، یک اثر درباره عترت است  که با نام «معصومان را اینگونه بشناسید»منتشر شد.
 
این نویسنده گفت: ائمه معصوم هستند، به خاطر  اعتقاد زیاد به خداوند از گناه بیزار هستند. سعی کردم نوجوانان در این کتاب با فرهنگ ائمه آشنا شوند تا فرهنگ دینی جوانان بالا برود. کتاب به ما شادی روح و آرامش خاطر می‌دهد،سخنان ائمه نیز همین است.
 
نماینده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی نیز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 عنوان کتاب به قلم این نویسنده منتشر کردیم، نظیر حکمت، پاداش‌ها و کیفر ها احکام و چند عنوان کتاب دیگر که در دست تدوین هستند و انشالله منتشر خواهد شد.
 
دبیری عنوان کرد: متن محتوای کتاب به نوعی است که برای جوانان و نوجوانان خیلی قابل فهم و استفاده است و طبقه بندی خوبی در بخش‌های موضوعی زندگی معصومین  دارد  که امیدوارم جوانان و نوجوانان از آن بهره ببرند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی مشهد نیز بیان داشت: محفل ادبی بهار در کتابخانه شهید مطهری به دلیل تداوم برنامه‌هایش نقش پر رنگی در سالهای اخیر در حوزه های فرهنگی داشته است.

محمدرضا بدیع زادگان با اشاره به نقش کتابخانه های سراسر کشور گفت:امروز در خراسان رضوی کتابخانه‌های عمومی تبدیل به فرهنگ سرای اجتماعی شده اند و  فعالیت های متنوع فرهنگی را در مناطق مختلف برگزار می کنند.

وی ادامه داد: خیلی ها اعتقاد دارند دوران کتاب و کتابخانه تمام شده است اما این طور نیست چراکه عاشقان کتاب به دنبال کتاب های کاغذی هستند و از آن استفاده می کنند، کتابخانه‌ها نیز با برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله همین برنامه و جشنواره ها به ایفای نقش خود می پردازند.
 
به گزارش ایبنا؛ این کتاب در ۳۲۹صفحه به تالیف غلامعلی غلامعلی‌پور، توسط چاپ انتشارات رنگین کتاب به چاپ رسیده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها