شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
تمام آرزویم این بود که سربازی فداکار برای اسلام باشم

هر برگ زرینی از وصایای شهدا، تاریخ تحول فکری انقلاب اسلامی را در عرصه رویارویی نهایی جبهه حق علیه باطل بیان می‌کند و بسان قطب‌نمایی است که سمت و سوی جریان تمدن‌ساز اسلامی را نشانمان می‌دهد. آنچه در ادامه می‌خوانید، وصایای دلسوزانه شهدای مدافعان حرم نسبت به فضای غبارآلود زمانه و گرفتاری‌های آن‌ است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «وصیت‌نامه شهدای مدافعان حرم» از اداره کل اسناد و انتشارات (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و ویراسته نسرین خادمی خالدی است و نشر شاهد آن را منتشر کرده است. آنچه در ادامه می‌خوانید وصیت‌نامه شهید هاشم دهقانی نیا (ششم خرداد ۱۳۶۷-هفتم اسفند ۱۳۹۴) است.

پیراهن سیاهی را که در عزای سیدالشهدا، امام حسینم بر تن می‌کرده‌ام و شال عزایی که بر سر می‌بستم با من دفن کنید.
نمی‌خواهم فرزندهای دوقلویم مثل من باشند، شایسته است که آنها درجایگاهی بالاتر از من قرارگیرند، تمام آرزویم این بود که سربازی فداکار برای اسلام باشم؛ این خواسته را برای فرزاندان خود نیز می‌خواهم و البته فراتر از اندیشه‌های خود که در آرمان‌هایم جستجو می‌کردم. من از لحاظ علم و دانش و مذهب و معنویت باید برای خود جایگاهی شایسته  را کسب می کردم که نشد؛ انتظارم از حسام و شهنام این است که بسیار تلاش کنند تا در عرصه علم و دانش به جهان اسلام خدمت کنند؛ آن وقت هست که من برای آنها افتخار خواهم کرد.
هاشم دهقانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها