وی ادامه داد: کتابخانههای مدارس به عنوان اماکن توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نقش مهمی در دانایی و بالابردن دانش و معلومات دانش آموزان دارند و لازم است در آغاز سال تحصیلی جدید توسط مدیران و اولیای ترییتی و معلمان پرورشی مورد توجه و بازنگری بهتر بیشتر قرار گیرند.
وی تصریح کرد:انتظار میرود مدیران و معلمان پرورشی با عنایت به کارکرد و جایگاه کتابخانه در مدارس، به رونق بیشتر و کیفیتبخشی محتوایی به منابع مطالعاتی دانش آموزان، اهمیت بیشتری دهند و امکان و جذب حضور دانش آموزان به کتابخانه ها را بیشتر مهیا کنند.
وی ادامه داد: کتابخانه در مدارس میتوانند در درک و فهم مطلوب مفاهیم کتابهای درسی، به دانش آموزان کمک کنند و لازم است که در بروزکردن کتابها و مواد مطالعاتی دانش آموزان ضمن توجه به گروههای سنی مخاطب، تنوع محتوایی و قالب و ذائقه دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان با مراجعه به کتابخانه ها و مطالعه کتاب در زمان مناسب میتوانند برخی از پرسشها و ابهامات موجود در کتابهای درسی را پیدا و اوقات آرامی را در کتابخانه و در میان کتابها سپری کنند.
وی با اشاره به تنوع موضوعی کتابهای دانش آموزان گفت: ضروری است در انتخاب کتاب،توجه شرایط سنی، نوع جنسیت دانش آموزان و تغییرات روحی و روانی جوامع هدف در انتخاب کتاب مورد توجه و دقت کافی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابداران کتابخانههای عمومی در انتخاب کتاب برای دانش آموزان و آموزش آموزگاران پرورشی و کتابداران مدارس میتواند مفید و تاثیرگذار باشد.
نظر شما