سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
مطالبه خیران فارس از رئیس جمهور برای تامین بودجه کتابخانه مرکزی شیراز

فارس- رئیس انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان فارس از مطالبه این نهاد مردمی در آستانه سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان فارس برای تخصیص بودجه ساخت کتابخانه مرکزی شیراز خبر داد.

داریوش نویدگویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز اعلام کرد: هیئت رئیسه انجمن در نامه‌ای که همزمان با سفر آیت‌الله ابراهیم رییسی به استان فارس به ایشان تقدیم خواهد شد خواستار اختصاص بودجه ساخت کتابخانه مرکزی شیراز خواهد شد.

رئیس انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان فارس درخصوص متن این درخواست و نامه عنوان کرد: پس از یک دهه پيگيری مجدانه، ساخت كتابخانه مركزی در شهر شيراز با تأمین زمین مناسب، کلنگ‌زنی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ و طراحی نقشه و تهیّه برنامه زمان‌بندی ساخت پروژه، وارد فاز اجرایی شده است.


وی اضافه کرد:‌ با عنایت به رویکرد فرهنگی دولت مردمی سیزدهم و تلاش ستودنی برای ایجاد کتابخانه مرکزی در مراکز استان‌ها، نیاز ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی در شهر شیراز، بیشتر از همیشه مورد انتظار است تا این کلان‌پروژه فرهنگی، یادگار ماندگار دولت مردمی حضرتعالی در گستره وسيع عنوان پايتخت فرهنگي ايران باشد.

این ناشر استان فارس تصریح کرد: لازم به توضیح است احداث این کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، سرانجام می‌یابد لذا تأمین اعتبار بخش نخست آغاز عملیات ساخت این پروژه فرهنگی، همزمان با سفر دوم دولت به استان فارس، به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال، مزید امتنان است.

نویدگویی همچنین تاکید کرد: وضعیت فرهنگ ۲۰ شهر فاقد کتابخانه، ۳۳ پروژه نیمه‌تمام ساخت کتابخانه و تأمین ۲۰ دستگاه خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه سیّار و ارائه خدمات کتابخانه‌ای در روستاها و مناطق محروم، اولویت‌ بایسته‌های فرهنگی استان فارس و از مطالبات به حقّ مردم، فرهیختگان و دغدغه‌مندان حوزه کتاب و فرهنگ است و بازبینی تمام موارد مذکور، متمنّی است. از امضا کنندگان و دغدغه مندان این موضوع و درخواست آیت اله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری و نویسنده نامی استان فارس می باشد.


این نامه را مجمع عالی خیرین استان فارس، علی نویدگویی رئیس انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، احمد بهشتی، ندا افتخاری، مسعود شفیعی سروستانی، هلن کاظمی شیرازی، سیده معصومه دستغیب، عبدالحمید طاهری، عزت اله رئیسی اردکانی، احمد صادقی نژاد، احمد شهدوست شیرازی، انجمن حمایت از زندانیان، محمدحسین انصاری نژاد، سید محمد حسین صحرائیان ظفرآبادی، خیرین آبرسان استان فارس و عضو مجمع عالی استان، غلامرضا کافی، خیرین مسکن‌ساز فارس، مسعود شفیعی سروستانی و سیروس پاک‌فطرت امضا کرده‌اند.

به گزارش ایبنا؛ هیئت دولت و رییس جمهور روزهای پتجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مهرماه در سفری استانی به شیراز خواهند آمد و آیت‌الله ابراهیم رییسی در جریان مراسم یادروز حافظ شامگاه پنجشنبه ۲۰ مهر در آرامگاه این شاعر سخنرانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها