دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۱
«ورزش از ديدگاه اسلام» منتشر می شود

بررسي ديدگاه‌هاي دين اسلام درباره ورزش در كتابي با عنوان «ورزش از ديدگاه اسلام» به زودي از سوي انتشارات سبط‌النبي وارد بازار نشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با هدف معرفي ديدگاه‌هاي اسلام درباره ورزش، از دو منظر جايگاه ورزش در اسلام و فتواهاي مربوط به آن، به رشته تحریر درآمده است..

حسن هاشمي نوربخش، نويسنده اين كتاب پس از 20 سال فعاليت در حوزه ورزش و سه سال ارتباط با دفاتر مراجع عظام و در پي سوالات مطرح شده در اين حوزه، اقدام به تأليف اين اثر كرده است.

اين نوشتار پس از ذكر تاريخچه‌اي از ورزش، به بيان اهداف، فوايد و مضرات آن پرداخته و سپس اصول و شرايط ورزش را بررسي کرده است.

اين كتاب در بخش دوم به بيان فتاواي صادر شده در حوزه ورزش مي‌پردازد كه شامل مسايل مربوط به ورزش بانوان، تغذيه و پوشاك ورزش‌كاران در سفرهاي خارجي و احكام و مسايل متفرقه ورزش است.

در بخشي از معرفي كتاب آمده است: «بر خلاف آنكه ورزش در گذشته به چند شاخه محدود تقسيم مي‌شد و اطلاعات عمومي و احكام اسلامي بسيار كمي داشت، امروز فراواني بسياري در ورزش پيدا شده و تفسيم‌بندي‌هاي گوناگون يافته است. بر همين اساس اطلاعات و اقسام و نظرات بسياري نيز پيرامون آن به وجود آمده است كه آگاهي از تمام آنها، به سادگي امكان‌پذير نيست.» 

كتاب «ورزش از ديدگاه اسلام» در شمارگان 3000 نسخه، 344 صفحه و بهاي 35000 ريال، ارديبهشت سال آينده وارد بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها