پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
فرهنگسرای خاوران میزبان «کهشاد کندرو» شد / آموختن سواد رسانه در سرزمین آشباریا

محمدرضا نیرومند، نویسندۀ این کتاب گفت: مسئلۀ سواد رسانه‌ای و مواردی شبیه به خبر جعلی، اغلب در قالب‌هایی علمی و کتاب‌هایی دانشگاهی پرداخته شده و مسائل آن به درستی برای نسل نوجوان تبیین نشده است. این کتاب پاسخی عملی به خلا محتوای جذاب آموزشی در زمینۀ رسانه و مدیریت است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین نشست از مجموعه «بهار کتاب» با معرفی کتاب «۱۰ راز آشباریا» نوشته محمدرضا نیرومند، در کافه کتاب فرهنگسرای خاوران با حضور نویسنده کتاب و اجرای سمیه عظیمی به عنوان کارشناس مجری برنامه و حضور فعال نوجوانان علاقه‌مند برگزار شد.

محمدرضا نیرومند، نویسندۀ این کتاب در این باره گفت: داستان کتاب بر محور شخصیتی به نام کهشاد کندرو می‌چرخد که با خوشحالی از موفقیتی که در سمت ریاست شرکت بزرگ «چلوجلو» به دست آورده، ۱۰ اصل موفقیت خود را برای دیگران بازگو می‌کند. مدیر پیشین شرکت، جناب چلوجلوی بزرگ، این رازها را به کهشاد آموخته و کمک می‌کند تا او مسیری موفق را طی کند.

نیرومند اظهار داشت: در این کتاب مسائلی مانند روایت‌سازی دروغ، سوءاستفاده از تیترهای تحریف‌کننده، جابه‌جا کردن اولویت‌ها، دوقطبی‌سازی، برچسب‌زنی، مغالطه مسموم کردن چاه، مارپیچ سکوت و مسائل دیگری که مخاطب هر روز در رسانه‌ها با آن مواجه است؛ پرداخته شده و درباره آن‌ها آگاهی داده‌ایم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب این است که به جای بیان خشک و آموزشی، در قالبی تمثیلی و داستانی به بیان این محتوا پرداخته و به همین دلیل تا حد زیادی خواندن کتاب را برای مخاطبان کم‌حوصله شیرین کرده است. علاوه بر داستان، تصویرسازی‌های متعدد کتاب هم فضاسازی خیال‌انگیز به کتاب افزوده است.

نیرومند دلایل پرداختن به این موضوع را این گونه بیان کرد: مسئلۀ سواد رسانه‌ای و مواردی شبیه به خبر جعلی، اغلب در قالب‌هایی علمی و کتاب‌هایی دانشگاهی پرداخته شده و مسائل آن به درستی برای نسل نوجوان تبیین نشده است. این کتاب پاسخی عملی به خلا محتوای جذاب آموزشی در زمینۀ رسانه و مدیریت است.

کتاب «۱۰ راز آشباریا»، نوشته محمدرضا نیرومند و منتشرشده توسط انتشارات قندیل نور، داستانی طنز و تخیلی درباره ۱۰ اصل طلایی مدیریتی است که به مدیر یک کمپانی غول‌پیکر در شهر گمشده آشباریا آموزش داده شده است. این اصول به او کمک کرده‌اند تا بی‌دست‌وپایی را کنار بگذارد و به شیوه‌ای خلاقانه، مردم را درگیر کمپانی خود کند.

آشباریا شهری است که شهروندانش به جای روزنامه و تلویزیون و اینترنت و موبایل، با لوله اخبار و پیام‌ها را به هم می‌رسانند! کهشاد کندرو که بعدها ریاست یک شرکت غول‌پیکر را در شهر آشباریا بر عهده می‌گیرد، دوست دارد موفقیتش را برای همۀ کسانی که در سرزمین‌های دیگر زندگی می‌کنند، بیان کند و رموز طلایی آن را به اشتراک بگذارد.

گفتنی است بیست و هفتمین پویش کتابخوانی پویا با محوریت کتاب «۱۰ راز آشباریا» کار خود را با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات قندیل نور آغاز کرده است. نوجوانانی که مایل‌اند سر از رازهای ده‌گانه شهر آشباریا دربیاورند و رفاقتی با کهشاد کندرو دست و پا کنند، برای تهیه کتاب «۱۰ راز آشباریا» نوشته محمدرضا نیرومند، عدد ۶ را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ بفرستند یا به کتابفروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها