جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۰
سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌بدني و علوم ‌ورزشي

كتاب «سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌بدني و علوم ورزشي» تاليف دكتر محمود شيخ، مهدي شهبازي و شهزاد طهماسبي بروجني از سوي انتشارات بامداد كتاب با ويرايش جديد منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب مفاهيم اساسي و پايه و ضرورت سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌بدني را به زباني ساده و روان بيان مي‌كند.

نويسندگان اين كتاب با توجه به علم جديد آمار و مبحث سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌‌بدني و علوم ورزشي، اين اثر را در سه بخش مفاهيم اساسي و پايه سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌بدني، آمار توصيفي و استنباطي و مواد قابل اندازه‌گيري در تربيت‌بدني كه هر بخش متشكل از پنج فصل است، با ويرايش جديد به رشته تحرير درآورده‌اند.

در قسمتي از مقدمه مولفان اين اثر مي‌خوانيم: «تاليف كتاب حاضر، بر اين مبنا صورت گرفته‌است كه ماخذي جامع و معتبر از سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌بدني در دسترس استادان و دانشجويان رشته تربيت‌بدني و ساير رشته‌هاي وابسته قرار دهد.»

در قسمتي از بخش اول اين كتاب نيز آمده ‌است: «با مطالعه تاريخ سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌بدني به سير پيشرفت تحقيق در اين رشته در خصوص اندازه‌گيري فاكتورهاي آمادگي جسماني و همچنين مهارت‌هاي انواع رشته‌هاي ورزشي آگاه خواهيد شد و از روش‌هاي تحقيق گذشتگان در خصوص سنجش در تربيت‌بدني اطلاع پيدا خواهيد كرد. اين كتاب مي‌تواند منبع خوبي براي كسب اين اطلاعات باشد.»

براي تاليف اين اثر از منابعي نظير اساس روش‌هاي آماري، سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌‌بدني، اصول و روش‌هاي آماري و چندين كتاب ديگر استفاده شده ‌است. 

چاپ چهارم كتاب «سنجش و اندازه‌گيري در تربيت‌بدني و علوم ورزشي» در شمارگان 3300 نسخه، 223صفحه و بهاي 35000 ريال توسط انتشارات بامداد كتاب راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط