سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
جشنواره شهید اندرزگو مرکزی برای رصد وضعیت تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی است جشنواره شهید اندرزگو مرکزی برای رصد

داور بخش تاریخ شفاهی جایزه شهید اندرزگو گفت: به نظرم امسال کیفیت آثار رسیده به جایزه متوسط رو به بالا بود و تنوع موضوعات در جشنواره بهتر و قابل قبول‌تر بود تا دوره قبل.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): جواد کامور بخشایش، داور بخش تاریخ شفاهی جایزه شهید اندرزگو گفت: به نظرم امسال کیفیت آثار رسیده به جایزه متوسط رو به بالا بود و تنوع موضوعات در جشنواره بهتر و قابل قبول‌تر بود تا دوره قبل اما با این حال جشنواره مرکز رصدی است برای وضعیت تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی.

او افزود: آثار رسیده به جشنواره شهید اندرزگو نشان می‌دهد ما هنوز در زمینه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی جای کار داریم. به عبارتی موضوعات جدی و بسیار قابل تاملی وجود دارد که در عرصه پژوهش و تاریخ‌نگاری به آنها توجه نکردیم.

این داور بخش تاریخ شفاهی جایزه شهید اندرزگو بیان کرد: با توجه به این جنگ روایت‌ها در حال روی دادن است و ما نباید یک حالت انفعال در روایت تاریخ داشته باشیم که منتظر بمانیم یک شک و شُبه از طرف جریان طرفدار پهلوی در خارج از ایران با هدف تطهیر تاریخ صورت بگیرد و ما در اینجا به این شکل عمل کنیم تا به این شبه و تحریف پاسخ دهیم.

جواد کامور بخشایش گفت: ما باید به صورت هدفمند و نظامند با ایجاد مرکز جدیدی موضوعات و ایده‌ها را رصد کنیم و تاریخ‌نگاری مؤثرتر و جدی‌تری ارائه دهیم، اما به نظرم جشنواره شهید اندرزگو در جایگاه خودش در ترویج تاریخ‌نگاری معاصر موثر است.

او درباره استقبال نسل جوان از جایزه شهید اندرزگو بیان کرد: امسال تعداد زیادی از آثاری که برای جایزه ارسال شده، پژوهش شده از سوی نسل جوان پژوهشگر ایرانی است و این استقبال نشان می‌دهد که پژوهشگران جوان تاریخ معاصر شور و نشاط خودش را در عرصه تاریخ‌نگاری دارد و فقط باید به این پژوهشگران جوان جهت داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها