سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
ترجمه «فرهنگ‌نامه انديشه اجتماعي مدرن» به نيمه راه رسيد

نويسنده و مترجم حوزه انديشه، از ترجمه «فرهنگ‌نامه انديشه اجتماعي مدرن» خبر داد و گفت: اين اثر تمامي انديشه‌هاي اجتماعي كه در عصر مدرن، يعني از دوران پس از انقلاب كبير فرانسه شكل گرفته‌اند را به همراه تفكرات انديشمندان شاخص در هر حوزه را به اجمال بررسي مي‌كند.\

علي‌اكبر معصوم‌بيگي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين اثر در بيش از پانصد مدخل به مفاهيم بسياري نظير انقلاب، رسانه‌ها، روان‌شناسي، اقتصاد، سياست و جامعه‌شناسي تطبيقي مي‌پردازد. به عنوان مثال در مدخل جامعه‌شناسي تطبيقي اين موضوع را بررسي مي‌كند كه آيا چنين مفهومي امكان وجود دارد يا خير.

وي درباره تعريف عصر مدرن گفت: بسياري از انديشمندان آغاز دوران مدرن را با پيروزي انقلاب كبير فرانسه در سال 1793 همزمان مي‌دانند، زيرا تا پيش از اين زمان بيشتر جوامع در قالب نظام‌هاي فئودالي و اشرافي اداره مي‌شدند.

وي با اشاره به «تام باتامور» و «ويليام اوت‌ويث» به عنوان سرويراستاران اين اثر گفت: باتامور پيش از اين سرويراستار «فرهنگ‌نامه انديشه‌هاي ماركسيستي» بود كه من چند ماه پيش اين اثر را ترجمه و روانه بازار كردم. البته اين دو اثر تفاوت عمده‌اي با يكديگر دارند، از جمله اين كه «فرهنگ‌نامه انديشه اجتماعي مدرن» تمامي انديشه‌ها و مكتب‌هاي اين عصر از جمله انديشه‌هاي ماركسيستي را به صورت كلي دربر مي‌گيرد.

مترجم كتاب «ماركسيسم و فلسفه» نويسندگان اين اثر را بيش از دويست نفر دانست و گفت: ترجمه اين كتاب اكنون به نيمه رسيده است و احتمالا بيش از 3000 صفحه را دربر خواهد گرفت. انتشار آن را نيز انتشارات آگاه بر عهده خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها