شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
بزرگداشت قیصر امین پور در گتوند برگزار می‌شود

خوزستان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند از برگزاری شانزدهمین بزرگداشت و سالروز فقدان شاعر انقلاب ودفاع مقدس قیصر امین پور هشتم آبان ماه در گتوند خبر داد.

حمید بهداروندی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، بیان کرد: مراسم بزرگداشت قیصر امین پور دوشنبه صبح در سالن اجتماعات قیصر امین پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با حضور شاعران استانی، هنرمندان، مسئولان و مردم فرهنگ دوست شهرستان گتوند برگزار می‌شود.

بهداروند با اشاره به برنامه‌های اجرایی این بزرگداشت اظهار کرد: شعرخوانی، پخش کلیپ، کارگاه نقاشی و خوشنویسی، اهدای کتاب و ورونمایی ازکتاب را از جمله برنامه‌های این بزرگداشت اعلام کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گتوند تأکیدکرد: با توجه به اینکه فراخون جشنواره ملی شعر درکوچه آفتاب یادمان شاعر فرهیخته قیصرامین پور منتشر شد، اما متأسفانه از سال گذشته به علت اختصاص نیافتن بودجه ملی برای این جشنواره و افزایش هزینه‌ها این جشنواره در قالب بزرگداشت در حال برگزاری است.

وی با توضیح اینکه جشنواره ملی شعردرکوچه آفتاب نیاز به حمایت بیشتری دارد، گفت: این رویداد ملی نیاز به حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان، استان و نماینده مجلس گتوند درجذب و تصویب یک بودجه ملی دارد که بتوان بدون دغدغه جشنواره مهم ملی را در خور وشان شاعر انقلابی برگزارکرد.

بهداروند مردم فرهنگ دوست گتوند را برای حضور پر رنگ در بزرگداشت قیصر امین پور دعوت کرد.

قیصر امین پور متولد ۱۳۳۸ گتوند، شاعر و استاد فقید دانشگاه از مؤسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و نیز در دوره‌ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه ادبی - هنری سروش بود.

امین پور پس از چند سال دست و پنجه کردن با سانحه رانندگی سرانجام در هشتم آبان سال ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و پیکر این شاعر در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد. از مجموعه اشعار این شاعر انقلابی، می‌توان به «تنفس صبح و در کوچه آفتاب»، «آینه‌های ناگهان»، «گل‌ها همه آفتابگردانند» و «دستور زبان عشق» اشاره کرد. و همچنین دیگر آثار این شاعر متشکل از «توفان در پرانتز» (نثر ادبی)، «منظومه ظهر روز دهم» (برای نوجوانان)، «سنت و نوآوری در شعر معاصر» و «شعرو کودکی» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها