دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
روستاهای زرج آباد و پریخان از استان اردبیل دوستدار کتاب معرفی شدند

اردبیل- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از انتخاب روستاهای پریخان شهرستان مشگین شهر و زرج آباد کوثر به عنوان روستاهای دوستدار کتاب در نهمین جشنواره روستاهای و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

پروانه رضا قلی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: این جشنواره در سطح ملی همه ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تشویق به مطالعه و تقویت و پشتیبانی از فعالیت‌ها و اقدامات ابتکاری مردمی در حوزه تبلیغ و ترویج کتاب برگزار می شود و امسال با ارزیابی عملکرد کتابخانه های روستایی از استان اردبیل دو روستا دوستدار کتاب انتخاب شدند.

وی از وجود ۱۶ کتابخانه روستایی در سطح روستاهای استان اردبیل خبر داد و افزود: روستاهای برگزیده شده بر اساس برنامه ها و فعالیت‌هایی که در طول سال در حوزه ترویج کتابخوانی، فعالیت اعضا، برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های کتاب، حمایت از کسب و کارهای مشاغل خانگی و روستایی و خدمات کتابخوانی و برگزاری کارگاههای آموزشی مورد ارزیابی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل غنی سازی اوقات فراغت تابستانی را از ویژگی های بارز فعالیت کتابخانه های عمومی در سطح استانها عنوان و بیان کرد: اعضای کتابخانه‌های روستاهای زرج آباد پری خان بیشتر کودک و نوجوان هستند و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مربوط به کتاب در کنار پر کردن اوقات فراغت اعضا آنان را دوستدار کتاب می‌کند.

رضاقلی‌زاده از افزایش خیرین کتابخانه ساز در روستاهای استان در سالهای اخیر خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته با حمایت خیرین کتابخانه ساز کتابخانه های روستای ورگه سران در شهرستان سرعین و روستای تکله در شهرستان پارس آباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

روستای زرج آباد در بخش فیروز آباد شهرستان کوثر استان اردبیل واقع شده و بیش از ۲۶۰ خانوار و یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد و نیز روستای پریخان از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر با ۸۰۳ خانوار بزرگترین روستاهای منطقه محسوب می شود، این روستا دیار مرحوم میرزا قاسم پریخانی از علمای بزرگ گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها