جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
«نگهبانان ارس» رونمایی شد/ احمدوند: آذربایجان همواره حافظ تمامیت ارضی ایران بوده است

آذربایجان شرقی - کتاب «نگهبانان ارس» با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی و جمعی از دوستداران اهل ادب در سالن پروین اعتصامی غرفه سرای اهل قلم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر جمعه در آیین رونمایی از کتاب «نگهبانان ارس» گفت: آذربایجان همواره در طول تاریخ پیشتاز دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی بوده است.

«نگهبانان ارس» رونمایی شد/ احمدوند: آذربایجان همواره حافظ تمامیت ارضی ایران بوده است

یاسر احمدوند با اشاره به موضوع این کتاب که به مقاومت سه سرباز وطن در برابر قشون روسیه تزاری می پردازد، افزود: با وجود اعلام عدم مقاومت دولت خودباخته پهلوی در شمال و جنوب کشور، مقاومت هایی خودجوش توسط عناصر مقاوم صورت گرفت و مردم آذربایجان در منطقه مرزی جلفا در خط مقدم این مقاومت قرار داشتند.

وی ادامه داد: رژیم پهلوی توان مقاومت در برابر هجوم متجاوزان را حتی برای ساعاتی هم نداشت و فرماندهان آن زودتر از سربازان میدان را خالی می‌کردند.

«نگهبانان ارس» رونمایی شد/ احمدوند: آذربایجان همواره حافظ تمامیت ارضی ایران بوده است

معاون وزیر ارشاد با اشاره به هوشیاری مردم آذربایجان در خنثی کردن توطئه دشمنان تمامیت ارضی ایران تصریح کرد: مردم ایران از مرزهای آذربایجان آرامش خاطر دارند زیرا مردم غیور و مقاوم این خطه امکان تجاوز و تعدی را به متجاوزان نمی‌دهد.

وی با تقدیر از منطقه آزاد ارس در بزرگداشت رشادت سربازان وطن و زنده نگه داشتن حماسه آنان در دفاع از میهن گفت: باید با فعالیت‌های فرهنگی ضمن زنده نگه داشتن شهدای مدافع وطن، توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه و برهم زدن اتحاد و همبستگی ملی را خنثی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط