دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
۷ سفیر فرهنگی کتاب در کردستان معرفی ‌می‌شوند

کردستان - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از معرفی هفت سفیر فرهنگی کتاب در استان خبر داد و گفت: همزمان با اختتامیه سومین جایزه کتاب سال، هفت نفر از فعالان فرهنگی، هنری کردستان به عنوان سفیران کتاب معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، عیسی فلاحی، دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی در عرصه کتاب و مطالعه است و در همین راستا لازم است همه دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های عرصه کتاب با اجرای ویژه برنامه‌های متنایب با این هفته مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشند.

وی با برشمردن مواردی از برنامه‌های سی‌ویکمین دوره هفته کتاب در کردستان، گفت: همزمان با اختتامیه سومین جایزه کتاب سال، هفت نفر از فعالان فرهنگی، هنری کردستان به عنوان سفیران کتاب با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله کتاب در کردستان ادامه داد: همواره در اجرای طرح‌های فروش فصلی کتاب، کردستان رتبه‌های برتر کشوری این حوزه و در اخرین دوره اجرای طرح نیز رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است و این مهم نشان‌دهنده میزان اهمیت و اولویت مردم این خطه از ایران اسلامی به کتاب و کتابخوانی است.

فلاحی همچنین به کسب هفتمین پایتخت کتاب ایران به نام سنندج اشاره و عنوان کرد: اگرچه امسال این عنوان به شهر سنندج اختصاص نیافت، اما ما همچنان رسالت خود را ادامه می‌دهیم و در راه ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش می‌کنیم.

وی مهمترین رکن رویدادهای فرهنگی به ویژه حوزه کتاب را همگرایی، هم‌افزایی و ضریب توان داستگاه‌ها دانست و افزود: توجه به حوزه کودک و نوجوان، رویکرد اصلی برنامه‌های این دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه با شعار «آینده خواندنی است» در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: امسال استانداران به عنوان روسای ستاد برگزاری هفته کتاب از سوی وزارت کشور معرفی شده‌اند که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها همراه و همگام با دبیرخانه ستاد در اجرای ویژه برنامه‌های این هفته پای کار باشند.

کارشناس حوزه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در ادامه با عناوین و برنامه‌های این هفته گفت: نواختن زنگ کتاب در ۳۰ مدرسه استان و به صورت نمادین در هنرستان دخترانه هنرهای زیبای سنندج، برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان «کتاب، کودک و غزه»، رونمایی از المان کتاب، تقدیر از سه کتابفروشی نمونه سنندج، تقدیر از کتابداران فعال استان، گلباران مزار نویسندگان و ناشران متوفی نامی در سطح استان، تقدیر از باشگاه‌های نمونه کتاب استان و سمن‌های مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کردستان است.

سامان احمدی، برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده و کتاب، تجمع نمادین حمایتی کتابداران کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد و هیئت‌های مذهبی و دوستداران کتاب استان از مقاومت غزه در صحن قدیم مسجد جامع سنندج همراه با تقدیر از ائمه جمعه، نشست رسانه‌ای معرفی تازه‌های نشر کردستان، نامگذاری یکی از معابر شهری به نام نویسنده، برگزاری آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان همراه با تقدیر از نویسندگان پرستار و زنان ایثارگر نویسنده و بزرگداشت زنده یاد ماموستا ابوبکر حسن‌زاده و احمد محمدی، برگزاری نکوداشت استاد سراج الدین بناگر، برگزاری جشن بزرگ کتاب و نشست تخصصی پیرامون شتاب دهنده‌های فناور کتاب کردستان و توسعه فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

دیگر نماینده‌های ادارات و دستگاه‌های شرکت کننده در این جلسه نیز اجرای طرح کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، کتابت قرآن کریم، برگزاری جشنواره کتابخوانی و رسانه، اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» افتتاح بوستان کتاب سنندج، بازدید از کتابخانه های عمومی سطح استان و تقدیر و قدردانی از کتابداران و مروجان کتاب و کتابخوانی و اعضای فعال کتابخانه های عمومی مساجد و مدارس در سطح استان، برگزاری مسابقات کتبی و مجازی کتابخوانی و.. از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کردستان برشمردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها