دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
۱۸۷ مدرسه برای بازدید از کتابخانه و فعالیت‌های کتاب محور اعلام آمادگی کردند

گلستان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان ضمن تشریح برنامه‌های شاخص هفته کتاب سی و یکم، گفت: تا به امروز ۱۸۷ مدرسه برای بازدید از کتابخانه و فعالیت‌های کتاب محور اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، آخوند عبدالحی میرزاعلی در نشست خبری سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان در جمع اهالی رسانه، گفت: حدود ۲۰ برنامه شاخص ستادی و بیش از ۲۰۰ برنامه در سطح شهرستان‌ها ویژه هفته کتاب در سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی سپس با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند، گفت: تا به امروز حدود ۱۸۷ مدرسه برای بازدید از کتابخانه و انجام فعالیت‌های کتاب محور اعلام آمادگی کردند.

میرزاعلی درباره برنامه‌های شاخص ستادی کتابخانه‌های عمومی گفت: کارگاه قصه‌گویی، کارگاه کارآفرینی و کسب‌وکار کتاب محور، نشست کتاب‌خوان قشر پرستاران و کودک و نوجوان، طرح اهدای کتاب و بخشودگی جرائم، جشن هفته کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی ملی پدافند غیرعامل ازجمله برنامه‌های ستادی است.

وی ادامه داد: همچنین پویش کتاب‌خوان با همکاری انتقال خون و برنامه بچه‌ها به سمت قله در مناطق سیل‌زده و کم برخوردار و عشایر و نیز طرح کتابت قرآن با همکاری سازمان تبلیغات و امضا تفاهم‌نامه‌های همکاری از دیگر برنامه‌های ستادی ویژه این ایام خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان در ادامه با اشاره به اهدای ۱۱ هزار جلد کتاب (مخاطبان حقوقی و حقیقی)، افزود: با توجه به سیل اخیر در مناطق گالیکش و کلاله، باهدف امیدآفرینی و انگیزه بخشی برنامه اهدای کتاب و رویدادهای مرتبط را پیش‌بینی کرده‌ایم.

میرزاعلی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۳ کتابخانه در مراوه‌تپه (شماره ۲)، نگین شهر و روستای قره قاشلی بندر ترکمن احداث‌شده است و احداث کتابخانه در مهترکلاته کردکوی، بصیرآباد گمیشان و حاجی قوشان گنبد در حال پیگیری است.

وی افزود: متأسفانه در ۵ شهر قرق، سنگدوین، تاتار علیا، گلیداغ و دوزین فاقد کتابخانه و در شهرهای آق‌قلا، سرخنکلاته، سیجوآل و نوده خاندوز کتابخانه‌ها به‌صورت استیجاری داریم که برای احداث کتابخانه در آن‌ها نیازمند همت و همکاری و حمایت شهری و استانی و حتی ملی هستیم.

به گزارش ایبنا، در حال حاضر ۶۳ کتابخانه نهادی، ۱۴ کتابخانه مشارکتی و مستقل مشغول به خدمت‌رسانی است. همچنین بیش از ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها