چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
علامه طباطبایی طلایه‌دار دین، کتاب و کتابخوانی است

همدان - امام جمعه بهار گفت: طلایه‌دار دین و فرهنگ، کتاب و کتابخوانی و کتابدار، شخصیت بی‌نظیر علامه سید محمدحسین طباطبایی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در دیدار صمیمی با کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار اظهار کرد: اسلام طلایه‌دار کل ادیان بوده و است و معجره اسلام خط، کتابت، کلمات و جمله است که با تمامی ادیان دیگر فرق دارد.

وی ادامه داد: شاید داستان حضرت موسی (ع) با عصا و ید بَیضَاء (دست تابان) و داستان حضرت عیسی (ع) با زنده کردن مردگان و شفای بیماران شروع بشود اما دین اسلام با «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» شروع می‌شود و این دال بر این است که دین اسلام، دین عقلانیت و دین تفکر است.

امام جمعه بهار بیان کرد: کتاب قرآن، بزرگترین معجزه اسلام در بیان و کلام تعدی می‌کند و این توان قرآن را می‌رساند که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال، بشریت با آن همه پیشرفت نمی‌تواند حتی یک آیه‌ای از آن را بیاورد.

وی ضمن اشاره به جایگاه و شخصیت بی‌نظیر مفسر بزرگ و گرانقدر قرآن علامه سید محمدحسین طباطبایی افزود: طلایه‌دار دین و فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کتابدار، شخصیت بی‌نظیر علامه سیدمحمدحسین طباطبایی (ره) است.

مصباح با اشاره به رحلت علامه سید محمدحسین طباطبایی در پاسخ به سوالی که درباره کتاب قرآن از ایشان پرسیده شده بود گفت: با وجود بیش از هزار نوع تفسیر که از کتاب قرآن نگاشته شده است حتی به سواحل قرآن هم نمی‌توان رسید.

وی افزود: فرهنگ، اخلاق و معرفت انسان است و در زیر سایه خداوند باری تعالی و دین اسلام، معرفت و فرهنگ پدیدار می‌شود و هر چقدر معرفت بیشتر شود، انسان در جامعه عزیزتر خواهد شد.

در پایان این دیدار از حجت‌الاسلام رضا مصباح امام جمعه شهر بهار توسط معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها