شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کارگاه تخصصی آموزش شعر در مشهد برگزار شد

خراسان‌رضوی – هم‌زمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کارگاه تخصصی آموزش شعر با حضور فریبا یوسفی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی در مجتمع فرهنگی و هنری صاحب‌الزمان (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، در ابتدای این کارگاه آموزشی برخی شاعران شرکت‌کننده اشعارشان را قرائت کردند و موضوعات آموزشی توسط مدرس این کارگاه باتوجه به هرشعر، به صورت مستقل مطرح می‌شد.

این کارگاه آموزشی شامل دو بخش بود، بخش اول مربوط به شعر آزاد و بخش دوم به شعر کلاسیک اختصاص داشت. از جمله مهم‌ترین مباحث این کارگاه زبان، کشف‌ها و اختیارات شاعر بودند تا شاعران جوان بدانند برای برجسته سازی و ظرفیت‌بخشی بیشتر، چگونه بتوانند از این ابزارها بهره مند شوند.

چگونگی تفکیک یک شعر از یک متن معمولی از دیگر مباحث مهمی بود که در این کارگاه توسط مدرس مطرح شد تا شاعران از شعرهای رایج و شبیه به هم پرهیز کنند. توجه به وجهِ تکنیکال شعر در کنار بار عاطفی شعر هم از دیگر نکات مهم این نشست بود.

همچنین اینکه در پایان این کارگاه، شرکت‌کنندگان در خصوص شعرهای یکدیگر اظهار نظر کردند.

فریبا یوسفی شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و متولد سال ۱۳۴۹ در تهران است که دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. این نویسنده و شاعر در سال ۸۹ برنده جایزه پروین اعتصامی شد و بعدها داوری این جشنواره و بسیاری دیگر از جشنواره‌ها را به عهده گرفت. از او تاکنون کتاب‌های «حالا تو»، «تا روح تنهای تن‌ها»، «غزل در سایه نیما»، «راه» و.. روانه بازار نشر شده‌اند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان‌ماه آغاز شده است و تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها