دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کتاب «دائوی اسلام» تجدید چاپ شد

کتاب «دائوی اسلام» اثر ساچیکو موراتا از سوی انتشارات حکمت تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «دائوی اسلام» نوشته ساچیکو موراتا به عنوان کتابی مرجع درباره زوجیت در تفکر اسلامی، نسبت‌های جنسیتی مطرح در سنت اسلامی را در مرتبۀ «مابعدالطبیعی» بررسی می‌کند و بر آن است تا «اصولِ» مابعدالطبیعی حاکم بر آن را با تعمّق در سنّت حِکمی و عرفانی اسلامی مورد تحلیل قرار دهد.

موراتا برای زدودن پیش‌فرض‌ها در باب زنان در اسلام، و انتقال مفاهیم به مرتبۀ مابعدالطبیعی، از تعلیم دائویی یین و یانگ بهره گرفته است.

در بخشی از کتاب اینطور آمده است: «دائوی اسلام یعنی نظر به سنّت اسلامی از منظری دائویی. در مرتبۀ متافیزیکی، خواه در سنت اسلامی و خواه در سنت دائویی، همه چیز در مقایسه با «ساحت مطلق الهی»، نسبی است. پس سخن از «نسبت‌ها» به میان می‌آید، و هر دوگانه‌ای در عالم، از جمله آسمان و زمین، مردانگی و زنانگی، یانگ و یین، در این زمینۀ نسبی مطرح می‌گردد».

تبیین این تناسبات در سلسله‌مراتب عالم، لازمۀ فهم نسبت میان زنانگی و مردانگی از منظر حکمی عرفانی است. این تناسبات در سه ساحتِ عالَمِ اله، آفاق و انفس در این کتاب مطرح شده است.

کتاب «دائوی اسلام» توسط ملیحه رحمانی و زهرا کاظمی فرد ترجمه شده و انتشارات حکمت آن را در ۶۴۰ صفحه و به قیمت ۳۵۵ هزارتومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط