چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
راه‌اندازی گذرهای کتاب در استان البرز / کافه کتاب‌ها تقویت می‌شوند

البرز - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به راه‌اندازی گذرهای کتاب در استان، از تقویت کافه‌های کتاب‌ خبر داد.

محمدجواد کاظمینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج اظهار کرد: یک اتفاق خوب برای اولین بار در استان البرز رخ داد که کرج از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شهر دوستدار کتاب معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش مهارت کتابخوانی اولویت برنامه‌های هفته کتاب امسال بود، تأکید کرد: آموزش این مهارت باید از مقطع دبستان و حتی پیش دبستانی انجام شود؛ فرزندان باید از پیش‌دبستانی با کتاب مأنوس و مهارت واقعی مطالعه را یاد بگیرند.

تقویت سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی در حوزه کتاب

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با تأکید بر تفاوت مهارت مطالعه با تندخوانی که ضد کتاب است، اضافه کرد: طرح خلاقانه کرج در حوزه کتاب مورد تأیید قرار گرفت و به عنوان شهر خلاق در حوزه کتابخوانی معرفی شد؛ طی یک سال فعالیت‌های بسیاری در حوزه کتاب انجام و برنامه‌های این حوزه فقط معطوف به هفته کتاب نبود.

کاظمینی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها و کتابخانه‌ها باید به لحاظ زیرساخت‌ها مجهز شوند، یادآور شد: با این اقدامات اصولی می‌توان سرانه مطالعه را افزایش و کتاب به دست مردم داد؛ نقطه قوت یک سال اخیر تقویت سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی بود که موفقیت‌های کسب شده به خاطر مشارکت آنها است.

اختصاص بخشی از زندان تعطیل شده رجایی‌شهر به مرکز اسناد

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کتاب و سپردن امور به مجموعه‌های مردمی از برنامه‌ریزی برای معرفی کرج به عنوان پایتخت کتاب کشور در سال آینده خبر داد و گفت: برای تحقق اهداف مدنظر در حوزه کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در استان البرز انجمن‌های ادبی، برنامه‌های کتابخوانی مدارس، شب شعرها، چاپ و نشر، افزایش تنوع چاپ کتب و همچنین نمایشگاه‌ها و کافه کتاب‌ها را تقویت می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی گذرهای کتاب در استان عنوان کرد: مهمترین کار خوب و در سطح بین‌المللی این استان تحقق تعطیلی زندان رجایی شهر بعد از چند دهه شعار بود؛ یکی از برنامه‌های استاندار البرز این است که بخشی از فضای این زندان تعطیل شده را به کتابخانه مرکزی و همچنین مرکز اسناد استان تبدیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها