پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
اهداف دولت در حل مسئله کاغذ سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها محقق شد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت، وعده‌هایی برای تولید کاغذ داخلی اعلام کرده بود و تصور می‌شد، حل این مسئله بیشتر زمان ببرد، اما به لطف خدا با اقدامات انجام شده، تحولات جدی را شاهد هستیم.

محسن منصوری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره وضعیت تولید کاغذ داخلی و جشن خودکفایی این محصول در آستانه کلنگ‌زنی فاز۲ کارخانه چوب و کاغذ مازندران بیان کرد: با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمرکز دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور و دستورات اکید رئیس جمهور، به لطف خدا اتفاقات خوبی برای خودکفائی کاغذ افتاده است؛ ازجمله افزایش میزان تولید از ۵۰ هزار تن به ۸۰ هزار تن.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، چهار کارخانه کاغذسازی در کشور فعال شدند؛ ازجمله در استان مازندران که جمعه (۱۰ آذرماه) کنگ ساخت فاز۲ این مجموعه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین‌زده می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت‌های دولت برای فعالیت مجدد کارخانه‌های تولید کاغذ ادامه داد: قرارگرفتن هر یک از کارخانه‌های کاغذ در مدار تولید، با مسائل مختلف همراه بود که عمده این مسائل، تامین مالی و نقدینگی بود. در جلسات متمرکزی که دولت برگزار کرد، ازجمله شخص رئیس‌جمهور، برای برخی از این کارخانه‌ها دو نوبت جلسه برگزار کردند.

منصوری با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم در موضوع کاغذ گفت: دولت، وعده‌هایی برای تولید کاغذ داخلی اعلام کرده بود و تصور می‌شد، حل این مسئله بیشتر زمان ببرد، اما به لطف خدا با اقدامات انجام شده، تحولات جدی را شاهد هستیم.

وی به رویکرد دولت در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اشاره و بیان کرد: دولت در موضوعات فرهنگی، چند سرفصل اصلی دارد؛ ازجمله مسئله کاغذ که صنف و صنعت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌طور جدی پیگیر آن هستند تا نیاز داخل تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها