دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کشف استعدادهای جوان و نوظهور در مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد

خراسان شمالی- احمد میریان آکنده داور بخش دعاخوانی و نغمات در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد گفت: در این دوره از مسابقات به میزبانی استان خراسان شمالی شاهد ظهور و کشف استعدادهای درخشان قرآنی جوان بودیم.

احمد میریان آکنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مسابقات سراسری قرآن کریم رغبت خانواده‌ها در سوق دادن نوجوانان و جوانان به فعالیت‌های قرآنی است.

وی با ابراز رضایت از برگزاری چهل‌وششنین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی به میزبانی شهر بجنورد در مجتمع داریوش بیان کرد: طی کردن مراحل مختلف شعرستانی، استانی و مقدماتی شرکت‌کنندگان برای حضور در این رویداد ملی مذهبی در ارتقا سطح مسابقات بسیار اثرگذار بوده است.

میریان آکنده افزود: مسابقات در بخش دعاخوانی و همخوانی از سطح خوبی برخوردار بوده است هر چند لفظ مسابقه خود با استرس همراه و بر رقابت‌های متسابقین تاثیر دارد.

میریان آکنده ادامه داد: باید تمهیدات ویژه‌ای از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص عدم حضور رتبه‌های نخست در دورهای بعدی صورت پذیرد و ا که این اتفاق انگیزه حضور را برای فعالان تازه کار چندبرابر خواهد کرد و با آماده‌سازی این بستر مهم نوجوانان و جوانان می‌توانند خود را محک بزنند.

کشف استعدادهای جوان و نوظهور در مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد

وی تصریح کرد: افرادی که برای نخستین بار در این رویداد ملی مذهبی در بخش حفظ و ترتیل حضور دارند می‌توانند تا سال‌ها بعد در جامعه قرآنی بدرخشند.

میریان آکنده به تحولی که برگزاری این رویداد در فعالیت‌های قرآنی استان‌های میزبان ایجاد می‌کند، اشاره و خاطرنشان کرد: از آن جایی که مشکل اصلی ما عدم رفاقت و مانوس بودن خانواده‌ها با قرآن است، متمرکز نبودن این مسابقات سبب می‌شود تا خانواده‌ها با حضور در این رویداد انگیزه‌ای می‌شود تا فرزندان خود را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند و اگر این اتفاق بیفتد به طور حتم جامعه قرآنی خواهیم داشت که با قرآن مانوس هستند و این مقوله در سبک زندگی افراد بسیار اثرگذار است.

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد در خراسان شمالی نسبت به برگزاری مطلوب این رویداد، در نظر گرفتن زمان مناسب رقابت میان متسابقین در رشته هایی هم چون اذان را ضروری دانست و افزود: از آنجایی که اول صبح زمان مناسبی برای شرکت کنندگان در رشته‌های اذان و قاریان نیست و ابتکار عمل را از شرکت کنندگان خواهد گرفت، بهتر بود کمی دیرتر رقابت این رشته‌ها آغاز می‌شد.

به گزارش ایبنا، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۶۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۸۵ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن ها از ۹ تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط