دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
دوستداران کتاب در روستای درمیان خراسان جنوبی تجلیل شدند

خراسان جنوبی- دوستداران کتاب روستای درمیان در استان خراسان جنوبی که چندی پیش به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور معرفی شد، تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در مراسم تقدیر از دوستداران کتاب در روستای درمیان اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای دو روستا از بین روستاهایی است که صاحب مقام برتر در این دوره از جشنواره شده‌اند.

علی فرخنده بیان کرد: کتابخوانی در پرورش عقل و سلامت فکری انسان بسیار موثر است.

و با بیان اینکه در اسلام، اندیشیدن حتی در مدت زمان کوتاه معادل ۷۰ سال عبادت است، افزود: اندیشیدن در بستر مطالعات مفید منجر به پی بردن به حقایق خلقت خواهد شد.

فرخنده با بیان اینکه مطالعه هر کتابی بدون توجه به محتوای آن نتیجه‌ای جز ضلالت به ارمغان نخواهد داشت، یادآور شد: کمال انسان جز با اندیشه صحیح در بستر مطالعه کتاب‌های با کیفیت به ثمر نمی‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از مردم فرهنگ دوست و مسئولان فرهنگی این شهرستان که موجبات تحقق این دستاورد شیرین برای روستای درمیان را فراهم آوردند، قدردانی کرد.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: مردم روستای درمیان به صورت خودجوش علی‌رغم همه دشواری‌های منطقه مکانی را به عنوان کتابخانه در نظر گرفتند.

اسماعیل جانعلی پور اظهار داشت: مردم درمیان از جایگاه کتاب غافل نشده و این خود اثبات کننده علاقه مردم این دیار به کتاب و کتابخوانی است.

گفتنی است؛ روستای اسفندیار طبس و روستای درمیان خراسان جنوبی امسال در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به عنوان روستاهای دوستدار کتاب کشور انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها