پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
پاسداشت پیشکسوتان اهالی فرهنگ و هنر در میناب/ کتابخانه سیار روستایی به ایسین رفت

هرمزگان- بسته خبری کتاب محور در چهارگوشه هرمزگان از پاسداشت پیشکسوتان اهالی فرهنگ و هنر در میناب تا سفر کتابخانه سیار روستایی به ایسین را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، هرمزگان از استان‌هایی است که کتاب را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار داده است و هر روز آبستن اخبار و رویدادهای ادبی و کتاب محور است. در این بسته خبری از میناب در شرق تا بندرخمیر در غرب، از جزیره هرمز در جنوب تا ایسین در شمال بندرعباس را پوشش داده‌ایم.

پاسداشت پیشکسوتان اهالی فرهنگ و هنر در میناب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب از هنرمندان پیشکسوت این شهرستان دیدار کرد.

مصطفی کریمی زاده، از حسن قویدل، علی دیودار، کیدی عشقی، صادق دهقانی در رشته (موسیقی) و باقر رنجبر، محمد رحیمی، احمد شنبه نیا، حسن زارعی، غلام رنجبر، خانواده مرحوم غلام پیله ور، خانواده مرحوم حسین پور، محمد اختیاری و خانواده مرحوم پیکر دیدار در رشته (تئاتر) دیدار و با اهدا لوح تقدیر و جوایزه نقدی از آنان تجلیل کرد.

وی در این خصوص گفت: تکریم از پیشکسوتان فرهنگ و هنر که سال‌های زیادی از عمر پربرکت خود را در مسیر تعالی فرهنگ و هنر و خلق آثار ارزشمند صرف کرده‌اند، جزو وظایف و تکالیف ذاتی ما است.

کریمی زاده افزود: میناب به علت دارا بودن هنرمندان دلسوز و متعهد به عنوان یک قطب فرهنگی و هنری در استان به حساب می‌آید.

او در پایان بیان کرد: امیدواریم با بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و هنرمندان این شهرستان در آینده شاهد برگزاری رویدادی فاخر در استان و شهرستان باشیم.

هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندرخمیر برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرخمیر از برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان خبر داد.

موسی رونما گفت: هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرخمیر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان حجت السلام صالحی و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی، خواستار فرماندار شهرستان و دیگر اعضا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه بیان کرد: سخن گفتن در مورد شخصیت زهرای مرضیه (س) مشکل است مگر اینکه از قول معصومین (ع) باشد و جایگاه و شخصیت حضرت فاطمه آنقدر بالاست که رسول خدا او را مدح کرده و گفته است محبوب ترین و عزیزترین آدم پیش من زهرای مرضیه است.

در پایان اعضای جلسه در خصوص موضوع مراسمات ایام فاطمیه، بررسی مسائل فرهنگی شهرستان و برگزاری یادواره شهدای بندرخمیر همفکری و پیشنهادات خود را اعلام کردند.

کتابخانه عمومی شهید بهشتی میناب، میزبان کارگاه آموزشی

کارگاه آموزشی آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و فرایند جستجو، همزمان با هفته پژوهش به میزبان کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهرستان میناب برگزار شد.

این کارگاه با هدف آشنایی دانشجویان با پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه برگزار شد.

در این کارگاه، دانشجویان با انواع پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی و نحوه جستجوی منابع در پایگاه‌های اطلاعاتی و جستجو در اینترنت آشنا شدند.

برگزاری پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی در جزیره هرمز

نماینده ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جزیره هرمز از برگزاری پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجه الاسلام رستاخیز امام جمعه، و با حضور بنده بخشدار، و دیگر اعضا خبر داد.

وحید امیری دبیر شورای فرهنگ عمومی جزیره هرمز هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد هم‌افزایی در ارائه طرح و برنامه های متناسب با آسیب شناسی حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی دانست.

حجه الاسلام رستاخیز امام جمعه و رییس شورا با تببین اصل اهداف عناوین شورای فرهنگ عمومی خواستار مشارکت جدی و عینی دستگاه‌های عضو در طرح مبانی و حل مسائل فرهنگی و اجتماعی این جزیره شد.

شایان ذکر است: در پایان این جلسه شورای در خصوص وضعیت فرهنگی شهرستان به ارائه نظرات خود پرداختند.

کتابخانه سیار روستایی به ایسین رفت

کتابخانه سیار روستایی بندرعباس با همراهی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون، به منظور جذب عضو مکاتبه‌ای به مدارس روستای ایسین از توابع شهرستان بندرعباس رفت.

طاهره مسافری کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون هرمزگان همراه با عارف کریمی مربی سیار روستایی بندرعباس در دبستان های علامه حلی و شهید محمدپور واقع در دهستان ایسین از توابع بخش مرکزی حضور یافت و ضمن معرفی کانون پرورش فکری و بخش مکاتبه‌ای برای دانش آموزان پایه‌های پنجم و ششم، قصه کفاش و کیسه‌ی طلا را برای آن‌ها تعریف کرد.

وی پس از پایان قصه گویی درباره تصورات دانش آموزان از ویژگی‌های ظاهری و رفتاری شخصیت‌های این قصه یعنی مرد کفاش و مرد ثروتمند، با دانش آموزان گفت‌وگو کرد. سپس دانش آموزان ویژگی‌های ظاهری و رفتاری این دو شخصیت را برشمردند.

مسافری توضیح داد که اندیشه، رفتار و ویژگی‌های ظاهری و حتی نوع پوشش هر فردی در یک قصه یا داستان با توجه به شخصیت او با دیگران متفاوت و منحصر به فرد است.

در ادامه کارشناس ادبی کانون برگه‌ای در اختیار دانش آموزان قرار داد و از آن‌ها خواست با توجه به آنچه آموخته‌اند، تصور کنند سبیل هایی که روی برگه‌ها وجود دارد متعلق به چه کسی می‌تواند باشد. تصویر آن شخص را بکشند و برای او اسم و شغل انتخاب کنند. همچنین ویژگی‌های رفتاری و ظاهری اش را بنویسند.

نتایج برای دانش آموزان هم جالب و هیجان انگیز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها