یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مهمان کتابخانه‌های عمومی اصفهان شد

اصفهان – دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از کتابخانه‌های ابن‌مسکویه اصفهان و کتابخانه امام جعفر صادق جوی‌آباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، سید مجید امامی در سفر یک‌روزه به اصفهان، در دیدار با کتابداران و کارکنان کتابخانه عمومی ابن‌مسکویه اصفهان، در جریان مشکلات و مسائل کتابداران و مسئولان این کتابخانه عمومی قرار گرفت.

او در این بازدید که با همراهی علی شاه‌نظری، مدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و امیر هلاکویی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های استان اصفهان انجام شد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری نهاد در اصفهان باید روی طرح‌های کتابخوانی همچون نذر کتاب و دیگر طرح‌ها قرار گیرد تا باعث آشنایی بیشتر شهروندان با فضای کتاب و مطالعه شود.

سید مجید امامی با حضور در مخزن کتابخانه، در واکنش به کتاب‌های اهداشده به این کتابخانه از سوی مردم و همکاری خیران اصفهانی برای تأمین کتب موردنیاز، این خیران را سرمایه اجتماعی دانست و با توجه به قرار داشتن این کتابخانه در چهارباغ خواجو، در خصوص این محله گفت: اینجا یکی از فرهنگی‌ترین مناطق اصفهان است و باید از سرمایه‌های اجتماعی این منطقه در راستای ارتقای کیفیت کتابخانه‌های این منطقه نهایت استفاده را برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مهمان کتابخانه‌های عمومی اصفهان شد

بازدید از کتابخانه‌ای که به دست مردم محافظت شد

بازدید از کتابخانه امام جعفرصادق (ع) جوی‌آباد خمینی‌شهر از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود. این بازدید حین دورهمی قصه‌گویی برای دختران دانش‌آموز مقطع ابتدایی صورت گرفت و سید مجید امامی با مجتبی درویشی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر، در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و آموزشی و نیز مشکلات و دغدغه‌های این فضای فرهنگی گفتگو کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مهمان کتابخانه‌های عمومی اصفهان شد

مریم هاشمیان، کتابدار این مرکز نیز در گفتگو با امامی بیان کرد: تبدیل این کتابخانه به بزرگ‌ترین مرکز مختص کودکان و نوجوانان استان از اهداف ماست و این کتابخانه خانه دوم مردم است. به همین دلیل، در ایام اغتشاشات مردم منطقه از این کتابخانه محافظت کردند.

تاکید بر برگزاری مستمر دوره‌های قصه‌گویی برای کتابداران و ارتقای سطح علمی و مهارتی و کاربردی این قشر تاثیرگذار در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ارتباط مداوم با والدین برای ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده و آموزش بازی‌های آپارتمانی به مادران از اهم مسائل مطرح‌شده در این بازدید بود. بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه از جمله اتاق بازی و سالن آمفی تئاتر بخشی از این برنامه بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مهمان کتابخانه‌های عمومی اصفهان شد

لزوم ارائه کتاب در قالب بازی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طی نشستی صمیمی با مدیران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، ضمن شنیدن مسائل و معضلات موجود در زمینه فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: نبودن کتابخانه‌های چندمنظوره در اصفهان یک ضعف است.

امامی در همین خصوص با تاکید بر توسعه سالن‌های بازی بیان کرد: وجود سالن‌های بازی یک مزیت است. بازی میان‌بر حل مسائل فرهنگی کودک و نوجوان است. در عین حال، کتاب باید در قالب‌های مختلف همچون بازی‌های دیجیتال و حرکتی و پویانمایی ارائه شود.

وی تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌ها در حوزه ترویج و تامین کتاب و جلسات مشاوره اثر پررنگی داشته و اصفهان می‌تواند در بحث مشاوره معنوی در کتابخانه‌های عمومی پیشگام باشد.

نامگذاری کتابخانه‌ها بر اساس اسامی محلات، لزوم ارتباط‌گیری با ریش‌سفیدان محلات و ائمه جماعات برای ارتقای کیفیت کتابخانه‌های سطح شهر و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با مسائل روز برای کتابداران از دیگر نکات مطرح‌شده در این نشست بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مهمان کتابخانه‌های عمومی اصفهان شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها