پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
پیگیری برای افزایش خدمات در موسسه هنرمندان پیشکسوت

گلستان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشکسوتان عرصه هنر، چشم‌وچراغ ما هستند و تا به امروز اقداماتی در موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام داده‌ایم و بنا داریم میزان خدمات را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، محمدمهدی اسماعیلی در جریان سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان با حضور در منزل الله قلی نظری، هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینمای استان گلستان ضمن قدردانی از میزبانی هنرمند پیشکسوت گرگانی، به برخی از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه شاهد رشد ۴۰ درصدی اعضا در صندوق اعتباری هنر هستیم و اکنون حدود ۹۹ هزار نفر عضو این صندوق هستند.

وی سپس در مورد موسسه هنرمندان پیشکسوت که هم‌اکنون نزدیک هزار نفر عضو دارد، عنوان کرد: پیشکسوتان چشم‌وچراغ ما هستند و در حد توان اقداماتی از جمله بیمه تکمیلی رایگان و مواردی از این‌دست را انجام داده‌ایم و بنا به توسعه خدمات داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این دیدار بیان کرد: تمامی هنرمندان گلستانی که دارای شرایط عضویت در صندوق هنرمندان پیشکسوت هستند را با تائید استان در اسرع وقت به عضویت صندوق درخواهند آورد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: گرگان و استان گلستان ظرفیت‌های متعددی دارد و در جلسه چند روز پیش که با برخی از مسئولان داشتیم به این مسئله اشاره کردم و به این منطقه باور دارم و معتقدم باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: ما تقریباً برای همه اماکن فرهنگی و هنری استان بودجه‌ای مستقیم برای تکمیل یا بازسازی و افتتاح پیش‌بینی کرده‌ایم.

پیگیری برای افزایش خدمات در موسسه هنرمندان پیشکسوت

اسماعیلی با اشاره به تالار فخرالدین اسعد گرگانی که ثبت ملی شده است، گفت: این مجموعه چشم‌وچراغ شهر گرگان و ظرفیتی شاخص است و به همکارانم تأکید کرده‌ام که برای مرمت و بازسازی آن اقدامات را کامل انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس به انگیزه و توانمندی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که بانویی فرهیخته و باپشتکار است اشاره کرد و گفت: امید که در کنار هم بتوانیم پروژه‌های ناتمام استان از جمله تالار مرکزی گرگان که سال‌هاست نیمه‌تمام مانده را به پایان برسانیم.

در ادامه این دیدار یلدایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفألی به دیوان اشعار حافظ شیرازی زد و ابیاتی از آن را قرائت کرد.

سپس یوسف مسگری حافظ‌پژوه پیشکسوت گرگانی و جمع دیگری از اهالی شعر و ادب ابیاتی را قرائت کردند. همچنین حسین ضمیری نویسنده و پژوهشگر فرهنگ‌عامه نیز مطالب مختصری را درباره آداب و رسوم شهرستان گرگان و منطقه به‌خصوص در شب یلدا به سمع وزیر فرهنگ و حاضران رساند.

به گزارش ایبنا، الله قلی نظری متولد ۱۳۳۲ روستای نصرآباد شهرستان گرگان، بازیگر و کارگردان و دارای نشان درجه ۳ هنری و برادر شهید جعفر نظری است که تجربه نزدیک به نیم‌قرن فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی را دارد. از وی در سال گذشته و مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر به‌پاس سال‌ها فعالیت تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها