شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
صدور حکمِ جایگزینِ حبس کتاب محور در بشرویه

خراسان جنوبی- دادستان بشرویه با صدور آرای جایگزین حبس با محوریت کتاب به کتابخانه‌های عمومی بشرویه کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بشرویه، احسان خسروی اظهار داشت: این گونه اقدامات در جرایم سبک در حفظ و تقویت بنیان اجتماعی خانواده‌ها بسیار موثر است.

وی افزود: صدور این آراء، علاوه بر تقویت کتابخانه‌های شهر سبب می‌شود تا یک نفر انسان با جرم سبک به زندان معرفی نشده و هیچ‌گونه آثار منفی برای او و خانواده‌اش نداشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه ادامه داد: مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال از محل آرای جایگزین حبس به حساب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان واریز شده است.

خسروی بیان کرد: آرای جایگزین برای متهمانی که مجازات قانونی آن‌ها حبس، شلاق و جزای نقدی بوده با توجه به فقدان شاکی خصوصی و عدم سابقه کیفری موثر، اقرار و اظهار ندامت و پیش‌بینی اصلاح در آینده و تعهد آن‌ها مبنی بر عدم ارتکاب جرم عمدی صادر می‌شود.

وی افزود: پس از تقاضای تعلیق تعقیب از ناحیه آن‌ها و احراز شرایط قانونی، رسیدگی به موضوع اتهامی، متهم به مدت سه ماه مکلف به مراجعه به کتابخانه‌های عمومی بشرویه برای انجام کمک‌های روزمره و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با نظارت مدیر مجموعه هستند.

خسروی گفت: متهمان در راستای اجرای مفاد قرار تعلیق تعقیب پس از مراجعه به کتابخانه عمومی بشرویه نسبت به واریز مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال به حساب این مجموعه اقدام کرده‌اند.

دادستان شهرستان بشرویه یادآورشد: در صورتی که این دسته متهمین در مدت تعلیق، به اتهام ارتکاب یکی از جرائم مستوجب حد، قصاص یا تعزیر درجه هفت و بالاتر مورد تعقیب قرار گیرند و تعقیب آن‌ها منتهی به صدور کیفرخواست شود، قرار تعلیق لغو و تعقیب آن‌ها از سر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها