سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
اکران سیار انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» در کرمان

کرمان- کارشناس مسئول‌فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» برای کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار استان کرمان به صورت سیار اکران شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، مهدیه عاقبتی ظهر سه‌شنبه افزود: پیرو هماهنگی‌ها به منظور رفع نیاز مناطق کم‌برخوردار در شهرستان‌های اطراف استان کرمان که فاقد سینما بودند و همراهی مسئولن مراکز فرهنگی‌هنری کانون انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» در شهرستان‌های جیرفت، پاریز، راین و رودبار جنوب به صورت سیار و با استفاده از دو دستگاه پخش فیلم «dcp» اکران شد.

به گفته وی، تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در ۴۰ سانس در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت این انیمیشن را دیده‌اند. همچنین، در پاریز ۷۳۹ کودک و نوجوان در شش سانس طی سه روز در سالن نمایش کانون پرورش فکری این شهرستان به تماشای این انیمیشن سینمایی نشستند.

عاقبتی تصریح کرد: این در حالی است که، ۷۶۰ دانش‌آموز طی دو روز در راین و هزار و۵۰۰ دانش‌آموز در رودبار جنوب در سالن‌های اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدن «بچه‌زرنگ» آمدند.

اکران سیار انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» در کرمان

نماینده استان برای اکران انیمیشن «بچه‌زرنگ» گفت: بر همین اساس، اکران «بچه‌زرنگ» در سینماهای ثابت شهرستان‌های کرمان (سینماهای آسیا و شهرتماشا)، رفسنجان (سینما گلستان امین) برای ۲۰۹۶ نفر، شهربابک (سینما نور) برای ۱۵۰۰ نفر، سیرجان (سینما قدس) برای ۲۵۰۰ نفر، انار (سینما امین) برای ۲۷۰۰ نفر و ریحان‌شهر زرند برای ۱۵۰۰ کودک و نوجوان انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» اثر جدید کانون به تهیه‌کنندگی حامد جعفری محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه «هنر پویا» است که به همت یک گروه ۲۵۰ نفره از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هومن حاجی‌عبداللهی، میرطاهر مظلومی و هدایت هاشمی از جمله صداپیشگان و سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ این اثر هستند.

اکران سیار انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» در کرمان

به گزارش ایبنا، این انیمیشن با جذب بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب در سینماها، رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن و پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را در اختیار دارد و اکران آن همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها