دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
ارائه جدیدترین فناوری‌های ماشین‌های چاپ در نمایشگاه چاپ دبی

نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی 2024 در بحث ارائه تکنولوژی از نظر ماشین‌ها و فناوری‌های عرضه شده در حوزه چاپ دیجیتال، صنعتی، چاپ لیبل و... نسبت به دوره‌های قبل غنی‌تر بود.

بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دستاوردهای هیئت تجاری ایرانی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی، عنوان کرد: امسال سطح نمایشگاه به‌طور قابل توجهی از نظر کمّی و کیفی افزایش یافته بود، یکی از دلایلش این بود که شرکت برگزارکننده تارسوس توسط شرکت بزرگ‌تری با عنوا «اینفورما» خریداری شده است و امسال برگزاری نمایشگاه را بر عهده داشت.

وی افزود: شرکت تارسوس سالانه حدود ۳۰۰ نمایشگاه برگزار، اما شرکت اینفورما سالانه بیش از ۱۰ هزار همایش و نمایشگاه در در دنیا برگزار می‌کند.

عابدین با بیان اینکه امسال در برپایی نمایشگاه، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شده بود، ادامه داد: در نمایشگاه اخیر، کارکنان بیشتری حضور داشتند و همین موضوع به خدمات‌رسانی بهتر و بهبود کیفیت نمایشگاه کمک کرده بود و تحولات خوب و اثرگذاری را شاهد بودیم.

وی افزود: در نمایشگاه امسال، شاهد حضور برندهای معتبر تولید ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین صنعت چاپ بودیم؛ به‌عنوان مثال نمایندگی «هایدلبرگ»، «نیلپیتر»، «بابس»، «کونیکا مینولتا، «ریکو»، «کداک» و شرکت‌های متعدد اروپایی و امریکایی دیگری در نمایشگاه حضور داشتند که موجب غنای آن شده بود.

عابدین با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های چینی در این نمایشگاه، گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال این بود که بیش از ۴۰ درصد فضای نمایشگاه را شرکت‌های چینی در قالب پاویون و شرکت‌های خصوصی چینی در اختیار داشتند و برنامه‌های متعددی برای این رویداد در نظر گرفته بودند.

وی تاکید کرد: همچنین شرکت‌هایی از کشورهای مختلف صاحب‌نام مثل هند، ایتالیا، آلمان، انگلیس و.. نیز در نمایشگاه حضور داشتند و خدمات ارائه می‌کردند، این کشورها در زمینه‌های مختلف زنجیره تامین، ماشین‌آلات، مواد مصرفی مثل کاغذ مقوا، حلال‌ها، مرکب، زینک، سایر مواد مصرفی و، قطعات یدکی جدیدترین دستاوردهای خود را عرضه کرده بودند.

به گفته عابدین، همچنین نرم‌افزارهای صنعت چاپ هم در حوزه مدیریت و مدیریت تولید (کیفیت، رنگ و..) در نمایشگاه توسط شرکت‌های مختلف ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه دستاورد ما برای حضور در رویداد این بود که به طور خاص با تمام مواردی که در زنجیره تامین نیاز داشتیم ارتباط گرفتیم، گفت: ما قبل نمایشگاه برای همه دیدارها و بازدیدها برنامه‌ریزی کرده بودیم تا در زمینه تامین مواد اولیه، همکاری در بحث انتقال تکنولوژی به ایران، تهیه ماشین‌آلات و … به صورت جمعی و فردی به نتیجه رسیدیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، افزود: با توجه به اینکه همه از روش دریافت و پرداخت پول گله داشتند، مذاکراتی درباره روش‌های انتقال پول و ارز، واردات، تشریح شرایط خرید و انتقال ارز به ایران انجام شد.

وی با بیان اینکه کسب دانش و اطلاعت فنی روز و انتقال به بازدیدکنندگان و زنجیره تامین خوب بود، نمایشگاه امسال متمایز بود، تاکید کرد: در بحث ارائه تکنولوژی از نظر ماشین‌ها و تکنولوژی‌های عرضه شده در حوزه چاپ دیجیتال، صنعتی، چاپ لیبل و… نسبت به دوره‌های قبل غنی‌تر بود و دستگاه‌ها همه روشن و مشغول کار بودند، همچنین در حوزه چاپ مستقیم روی کارتن‌های چند لایه سه شرکت پرتغالی و چینی ماشین‌های جدید ارائه داده بودند.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دبی (گلف پرینت) ۱۹ تا ۲۱ دی‌ماه در شهر دبی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها