شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
جشنواره ملی صنعت چاپ؛ سیمرغ طلائی رویدادهای چاپی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ نوشت؛ به جای اینکه بیایم به دلیل اختلافات سلیقه‌ای و منافع شخصی جشنواره ملی صنعت چاپ را زیر سوال ببریم و آن را تضعیف کنیم به رشد و پویایی آن کمک کنیم.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ به‌مناسبت جشنواره ملی صنعت چاپ: جشنواره ملی صنعت چاپ یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ صنعت چاپ است که پیشکسوتان و بزرگان مسئول این صنف و صنعت در چاپ، نشر و بسته‌بندی از ۲۳ سال پیش تاکنون با تفاهم و همکاری به دلیل اهمیت این صنعت با کمک متولی آن چنین برنامه‌ای را در سطح ملی پایه‌ریزی کرده‌اند.

البته این جشنواره متعلق به ۲۳ دوره گذشته نیست، بلکه فعالیتی است که مسئولان، پدران، بزرگتران و پیشکسوتان کنونی ما از سال‌ها قبل برای آن زحمت کشیده‌اند تا آن را جا بیندازند و در سطح ایران برگزار شود.

جشنواره ملی صنعت چاپ اهمیت کمی ندارد، زیرا جشنواره‌ای است که ارزش و اهمیت صنعت چاپ را در سطح ملی به همه نهادهای دولتی، عمومی، اقتصادی و اجتماعی می‌رساند. این دستاورد به آسانی به دست نیامده و روی آن کار شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله در همه استان‌ها با صرف هزینه مالی، معنوی، نیروی انسانی و زمانی این جشنواره را برگزار و از فعالان و برگزیدگان این صنعت از بخش خصوصی انتخاب و از آن‌ها تجلیل می‌کند.

امروز با افتخارترین و ارزشمندترین جایزه و افتخار صنعت چاپ کشور یعنی سیمرغ طلایی متعلق به جشنواره ملی صنعت چاپ است که مشابه آن را در سطوح دیگر نمی‌توان دید. این جشنواره امروز به یک رویداد ملی و فراملی تبدیل شده است و جوایزی که چاپخانه‌داران در این رویداد کسب می‌کنند، در سطح بین‌الملل نیز اهمیت دارد.

همچنین ابعاد برگزاری جشنواره ملی صنعت چاپ در سطح ملی کم نیست و برای بسیاری از چاپخانه‌داران این جایزه ارزشمند است، طبق صحبت‌های انجام شده با مسئولین محترم وزارت ارشاد قرار است برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی طی دوره‌های آتی انجام شود تا با استفاده از این جشنواره فرآیند ارتباطات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین خودمان و کشورهای منطقه تقویت شود.

من به‌عنوان یک فرد صنفی و فعال صنعت چاپ که بیش از هشت‌دهه است به‌صورت خانوادگی در این صنعت فعال هستیم، این جشنواره را ارزشمند می‌دانم و در همین راستا از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و مدیرکل دفتر چاپ و نشر در این دوره و دوره‌های گذشته که این کار را پایه‌ریزی کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

همه ما خوب می‌دانیم که دولت با مشکلات بودجه روبه‌رو است و در این میان تداوم برگزاری این جشنواره برای ما خیلی مهم است. در این زمینه به جای اینکه بیایم به‌دلیل اختلافات سلیقه‌ای و منافع شخصی این جشنواره را که متعلق به همه صنایع و فعالان آن است زیر سوال ببریم و آن را تضعیف کنیم به رشد و پویایی آن کمک کنیم زیرا جشنواره ملی صنعت چاپ متعلق به ما و صنعت است و افراد برگزیده از دل صنعت بیرون می‌آیند.

در پایان از همه فعالان صنف دعوت می‌کنم در این رویداد ملی حضور داشته باشند، زیرا جشنواره ملی صنعت چاپ، جشنواره‌ای است که در دوره‌ای نه‌چندان دور بسیاری از فعالان صنعت چاپ در آن تقدیر شده‌اند و قرار است طی سال‌های آتی نیز از آن‌ها تقدیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها