یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
بازدید هیئت ایرانی از غرفه عربستان در نمایشگاه کتاب دهلی نو

هیئت ایرانی حاضر در نمایشگاه کتاب دهلی نو از غرفه عربستان به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی نو به همراه ایرج الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند و حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هند از غرفه کشور عربستان به عنوان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه بازدید کردند.

احمدوند درباره این بازدید گفت: بازدید کوتاهی از غرفه‌های مجاور ایران در نمایشگاه کتاب دهلی نو از جمله غرفه عربستان سعودی که میهمان ویژه این دوره است، داشتیم. پیش از این نیز گفت‌وگویی در حاشیه نمایشگاه پکن با مدیر نمایشگاه ریاض داشتیم که اکنون در سمت مدیریت غرفه عربستان در نمایشگاه دهلی حضور دارد.

وی ادامه داد: البته غرفه عربستان بیشتر به معرفی فرهنگ این کشور پرداخته و صنایع دستی، البسه و تعدادی از آثار تاریخی را به صورت نمادین به نمایش گذاشته است و کمتر چیزی از حوزه نشر عربستان به نمایش گذاشته شده. به هر حال این رویکردی است که این کشور انتخاب کرده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم با توجه به داشته‌های خوب کشورمان در حوزه نشر، ادبیات و تاریخ و شرایطی که اکنون در کشور ما برای انتشار کتاب به زبان های مختلف وجود دارد، در نمایشگاه های آینده نیز غرفه ایران در سطح خوبی برگزار شود و مورد توجه جامعه فرهنگی و ناشران هندی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها