دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
برپایی پاویون برگزیدگان جشنواره ملی صنعت چاپ در ایفپکس ۳

مدیرکل دفتر چاپ و نشر از امضای تفاهم‌نامه با برگزارکنندگان سومین نمایشگاه آینده چاپ خبر داد و گفت: قرار است پاویون برگزیدگان بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ در ایفپکس ۳ برپا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ ایران، عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه، با حضور علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیررضا بیدگلی، مدیر تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران، مسعود عرفانی، مدیرکل تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران؛ و جمعی از پیشکسوتان صنعت چاپ برگزار شد.

در ابتدای این آیین، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در سخنانی گفت: این مراسم برپا شده تا از صنعتگرانی که عضو اتحادیه هستند و در اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند، تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه انتخاب هفت نفر از اعضای اتحادیه ارزشمند است، ادامه داد: برخی می‌گویند که چاپ، صنعت فرهنگی است و از آن با عنوان «هنر صنعت» نام می‌برند به نظر من این صنعت عشق است و بهتر است به آن فرهنگ عشق بگوییم. فعالان این حوزه تلاش می‌کنند تا بتوانیم قدم به قدم صنعت چاپ جهانی قدم برداریم.

در ادامه این مراسم، بیدگلی نیز در سخنانی گفت: امیدوارم بتوانیم اقدامات لازم برای توسعه و توانمندی صنعت چاپ و درکل صنایع کشور انجام دهیم، صاحبان کسب و کار در اتاق بازرگانی کشور و اصناف در تعاونی‌ها و بخش خدمات، همه ارباب ما در اتاق تهران هستند و می‌توانند از این فضا در اتاق تهران استفاده کنند.

وی افزود: ایده‌های جدید در اتاق تهران در حال شکل‌گیری است و با نگاه توسعه صادرات و تجارت بین‌الملل سعی می‌کند فضای کسب و کار را بهبود ببخشد. حمایت‌ها از تشکل‌ها با تاکید بر حمایت از تشکل‌ها انجام خواهد شد تا از طریق اقتصاد هنر، فرهنگ و رسانه بتوانیم به آن صنعت هم خدمات ارائه شود.

به‌گفته وی، گسترش چتر عضویت را نیز در برنامه‌های خود دنبال می‌کنیم و الان ۴۰ هزار نفر عضو داریم که از میان آن‌ها ۲۵ هزار نفر دارای کارت بازرگانی و باقی دارای کارت عضویت هستند، در این زمینه حتی داشتن کارت عضویت موجب حمایت خواهد شد.

همچنین علی اکبر ابراهیمی در سخنانی گفت: امروز برخی نامهربانی‌ها توسط افراد جاه‌طلبی که فقط به فکر مقام خود هستند و نه به فکر صنعت چاپ، صورت می‌گیرد، اما با وجود همه جوسازی‌ها و تحریم‌ها و همچنین تهدید چاپخانه‌داران از اینکه در جشنواره ملی شرکت نکنند و به دنبال تحریم کردن جشن ملی بودند، این جشنواره برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی افراد پای خود را درازتر از حوزه خود کردند، افزود: با وجود این جشنواره بی‌نظیری برگزار شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشن می‌بالد و مدیرانی هم که در این حوزه فعال هستند تاکید داشتند که جشنواره بی‌نظیر بود.

ابراهیمی با بیان اینکه با وجود همه جسارت‌ها، من اینجا به‌عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارم و بابت این جسارت‌ها عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم به فکر توسعه و رشد این صنعت باشیم، آن‌هایی که جشنواره را تحریم کردند، شاهد حضور پُررنگ صنف بودند، در مدت دو سال اخیر برخی افراد جز سنگ‌اندازی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچ وظیفه دیگری انجام ندادند و برای همین سنگ‌اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن‌های آن‌ها از فعالان این صنعت عذرخواهی می‌کنم.

وی تاکید کرد: شاهد واردات ماشین‌های چاپ هستیم؛ بنابراین از صنف می‌خواهم، مراقب دلال‌ها باشند، زیرا ماشین‌آلاتی که وارد کشور می‌شود، همان مدلی که به شما اعلام می‌کنند، نیست؛ در این میان تشکل‌های ناآشنایی که به دنبال اهداف دیگری هستند، مجوزهایی صادر می‌کنند که غیرواقعی است.

ابراهیمی ادامه داد: برای مثال ماشین ملخی که سال ۱۹۷۹ از چرخه خارج شد، این روزها با پلاک ۲۰۱۸ وارد کشور می‌کنند، این افراد به دنبال منافع شخصی خود هستند، این ماشین‌ها، غیرمجاز وارد می‌شوند و امیدواریم به زودی دست آن‌ها از صنعت چاپ کوتاه شود.

ابراهیمی همچنین در پایان از امضای تفاهم‌نامه با با برگزارکنندگان نمایشگاه آینده چاپ خبر داد و گفت: قرار است در قالب «پاویون برگزیدگان جشنواره ملی صنعت چاپ»، به برگزیدگان جشنواره از سوی ستاد اجرایی ۲۰ متر فضای رایگان ارائه شود.

وی افزود: همچنین طی تفاهم‌نامه دیگری، پاویون صنف و دولت با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل‌های صنعت چاپ را در این دوره از نمایشگاه خواهیم داشت.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ که در بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ برگزیده شدند، تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها