یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
تاریخ دوره نوپایی امپراتوری اشکانی و روایات متون مکتوب و کتیبه‌نگاری

کتاب حاضر پژوهشی است در تاریخ دوره نوپایی امپراتوری اشکانی از حدود ۲۴۸ تا ۱۶۵ پیش از میلاد و در آن روایات متون مکتوب و کتیبه‌نگاری به زبان‌های، یونانی، لاتین، پارتی پارسی (میانه و نیز منابع موجود در عرصه‌های سکه‌شناسی و باستان‌شناسی تحلیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «برآمدن اشکانیان» با عنوان فرعی تلاقی یونانی‌مآبی با تاریخ ایران و آسیای میانه تالیف مارک یان اولبریخت و ترجمه محمدابراهیم محجوب از سوی نشر ماهی راهی بازار چاپ و نشر شد.

کتاب حاضر پژوهشی است در تاریخ دوره نوپایی امپراتوری اشکانی از حدود ۲۴۸ تا ۱۶۵ پیش از میلاد و در آن روایات متون مکتوب و کتیبه‌نگاری به زبان‌های، یونانی، لاتین، پارتی پارسی (میانه و نیز منابع موجود در عرصه‌های سکه‌شناسی و باستان‌شناسی تحلیل شده‌اند. تاریخ دوره پساهخامنشی ایران -دوره یونانی مآبی- در این اثر به تاریخ جهان کوچ‌زیان آسیای میانه گره می‌خورد و پاگیری حکومت اشکانی بر بستر سنت یکجانشینی ایرانی، سنت‌های مقدونی-یونانی و سنت‌های کوچ زیستی و سکنی‌گزینی آسیای میانه روایت می‌شود.

کتاب «برآمدن اشکانیان» با عنوان فرعی تلاقی یونانی‌مآبی با تاریخ ایران و آسیای میانه تالیف مارک یان اولبریخت و ترجمه محمدابراهیم محجوب در ۳۴۱ صفحه و بهای ۳۰۰ هزار تومان از سوی نشر ماهی راهی بازار چاپ و نشر شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن دباغ منش IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    چگونه میتوانم این کتاب را تهیه کنم
    • یوسفی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      از کجا تهیه کنیم
  • بهمن سعیدی DE ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    آگاهی از تاریخ سلسله‌ اشکانی از این جهت اهمیت بسیار زیادی دارد که پس از شکست داریوش سوم هخامنشی از اسکندر مقدونی عملا سلسله مقتدر هخامنشیان بعداز ۲۲۹سال پادشاهی به تاریخ پیوست واسکندرمقدونی گجستک بالشگریان بیشتر، ایران‌زمین رابیرون سلطه درآورد.بعد از در گذشت اسکندر سلوکوس در ایران تاج شاهی را برسر گذاشت وخودش را پادشاه ایران‌زمین اعلام کرد وبدین ترتیب سلسله سلوکیان در ایران بقدرت می‌رسند وهشتاد سال برایران حکمرانی کردند تا اینکه یکی از اقوام دلیر ایرانی بنام پارتها در شمال شرق ایران به یکباره ظهور کرد که با سلوکیان به نبرد تعیین کننده برخواستند وبالاخره سلسله بیگانه سلوکیان را از خاک ایران زمین بیرون راندند وبه شکست تحقیر آمیز هخامنشیان از اسکندر وجانشینانش خاتمه دادند ویک سلسله قدرتمند بنام اشکانیان تاسیس کردند که یکی از مهم ترین ومقتدر ترین سلسله تاریخ ایران بود.بنابراین خواندن این کتاب بسیار اهمیت دارد.
  • ناشناس IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    درود بر نویسنده کتاب و مترجم میهن پرستش
  • حسین ابوطالبی نژاد IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    احتمال زیاد دستکاری میشه‌.. وآیا امکان ارسال وجود داره یانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها