چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کتابخانه در توسعه همه جانبه افراد تاثیرگذار است

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه در توسعه همه جانبه افراد تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمد رضاخانی در جلسه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه مرکز توسعه فردی است، گفت: کتابخانه یک مرکز سفید اجتماعی است و عموم مردم با سلایق و علایق گوناگون به آن مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکز توسعه فردی است، گفت: کتابخانه یک مرکز سفید اجتماعی است و عموم مردم با سلایق و علایق گوناگون به آن مراجعه می‌کنند.

رضاخانی ضمن اشاره به افتتاح کتابخانه ویژه کودک «هدهد سفید» ادامه داد: برای گروه سنی کودک و نوجوان برنامه‌های گوناگونی درنظر گرفته شده و بازطراحی فضاهای کودک در کتابخانه‌ها، کیفی بخشی برنامه‌های این گروه سنی و فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور از اهم اهداف ما است.

این مسئول با اشاره به سامانه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: سامانه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی بسیار جامع است و امکان ارزیابی، ارزش گزاری و تحلیل مستمر فعالیت‌ها را فراهم می‌کند.

رضاخانی با بیان اینکه یکی از اهداف پیش رو تبدیل کتابخانه‌های عمومی به باشگاه اجتماعی و یک مرکز امن اجتماعی است، خاطرنشان کرد: کتابخانه در توسعه همه جانبه افراد تاثیر گزار است و رویکرد ارائه خدمات در آن تغییر کرده است.

بررسی و پیگیری وضعیت کتابخانه‌های عمومی در حال احداث، استفاده از فضاهای مازاد ادارات و سازمانهای اجرایی برای ایجاد یا جابجایی کتابخانه‌های عمومی، پیگیری واریزی نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به اداره کل کتابخانه‌های عمومی، پیگیری افتتاح کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهر آب بر شهرستان طارم، تخصیص اعتبار لازم برای مقاوم سازی و بهسازی کتابخانه های عمومی قدیمی در سطح استان و بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستانها و ارائه پیشنهاد در راستای توسعه کمی و کیفی آنها ازجمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط