دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
باید از بزرگانمان تجلیل کنیم/ علما سنگ صبور مردم و خدمتگزار دین خدا هستند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حاج آقا مطلبی علی رغم اینکه از برجستگان روحانیت همراه نهضت بود، سلوک طلبگی را رها نکرد و ما موظفیم چنین بزرگانی را به جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» اثر حجت‌الاسلام سعید فخرزاده که دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه هنری برگزار شد، گفت: حاج آقا مطلبی از پیشکسوتان انقلاب و از یاوران رهبر معظم انقلاب و از حواریون نهضت امام و از یاوران رهبر معظم انقلاب بودند و هستند و با ثبات قدم این مسیر را ادامه دادند.

وی افزود: توفیق بزرگی است که فرد در طول عمر این توفیق را به دست بیاورد که مسیر تعالی را طی کند. در منطقه ۱۷ کسی نیست که نام نکوی او را بشنود و زبان به تمجید و تکریم باز نکند. این یک نعمت بزرگ الهی است که خداوند متعال در جامعه دینی ما که به محبت آل الله گره خورده است، علمای بزرگ را به عنوان امنا و سنگ صبور مردم و خدمتگزار دین خدا و حلال مشکلات مردم قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حاج آقا مطلبی علی رغم اینکه از برجستگان روحانیت همراه نهضت بود، سلوک طلبگی را رها نکرد و ما موظفیم چنین بزرگانی را به جامعه معرفی کنیم. امروز جامعه جوان کشور در معرض انواع تهدیدات به ویژه جنگ روانی و نرم است. دشمن کمر بسته اعتماد مردم را به نهادهای دینی و روحانیت مخدوش کند. کوچکترین ضعفی را در یک بمباران رسانه‌ای برای تخریب وجهه این نهاد خدمتگزار به کار می‌گیرند، بر ما فرض است که از بزرگانمان تجلیل کنیم و عمر با مجاهدت طولانی و با برکت آنها را به تصویر بکشیم.

اسماعیلی گفت: امروز کتابش را منتشر کنیم و فردا کار هنری در موردش تولید کنیم. تا نسل جوان امروز ما بفهمد که چه سرمایه‌های گرانقدری در اختیار این انقلاب بزرگ و با همت روحانیت خدوم به وجود آمده و در این ۴۶ سال گذشته به حرکت ادامه داده است. او نیازی به تمجید ما ندارد ما نیازمند این هستیم که چنین شخصیت های برجسته ای را معرفی کنیم. خوشحالیم زندگینامه ایشان به چاپ رسید و رونمایی شد.

وی افزود: او با چند اتفاق بیشتر به جامعه شناسانده شد. اتفاق ۶ تیرماه سال ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران رخ داد. در آن روز و در آن مسجد میزبان رهبر انقلاب بودند. خداوند متعال این وجود نازنین را علی‌رغم ترور از گزند مصون نگه داشت که خداوند را شاکریم. خدای بزرگ مشعل وجودی ایشان را نورانی بدارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حاج آقا مطلبی حوزه خدمات عمومی را در این منطقه گسترش داد و حوزه علمیه و کتابخانه‌ای راه‌اندازی کرد. او روحانی انقلابی مجاهد حاضر در صحنه و محل مراجعه و اعتماد مردم است و در دوره دفاع مقدس و نهضت امام در این منطقه منشا خیر و برکت بود و ان‌شاء‌الله خدمات او ادامه پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها